تفاهم نامه

تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه امضا شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، صبح امروز دوشنبه این تفاهم‌نامه بین "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو و "سیدرضا فاطمی امین" وزیر صنعت، معدن تجارت، با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن و تحقق اهداف توسعه‌ای صنعت برق به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاهی تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ پس از زمان صدور تمامی مجوزها و قراردادهای مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد نیروگاه جدید اختصاصی است و سرمایه‌گذاران مجاز به انتخاب مناسب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری هستند.

وزارت نیرو در این تفاهم‌نامه متعهد شده حداکثر ظرف مدت دو هفته طرح کلی اتصال به شبکه نیروگاه‌های جدید را به سرمایه‌گذاران اعلام کند.

در صورت نیاز به تکمیل مطالعه اتصال به شبکه توسط سرمایه‌گذاران، وزارت نیرو نسبت به بررسی و تایید مطالعات ظرف مدت دو هفته از زمان دریافت مستندات اقدام می‌کند.

بر اساس این گزارش، تمامی مجوزهای مورد نیاز احداث نیروگاه اعم از محیط زیست، آب، اتصال به شبکه سوخت و غیره توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاران در زمان حداکثر دو ماه اخذ می‌شود.

وزارت نیرو نسبت به اخذ مصوبه تخصیص سوخت این نیروگاه‌ها مطابق با تعرفه سوخت نیروگاهی از کمیته سوخت وزارت نفت طی مدت یک ماه اقدام می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها