• ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
  • کد خبر: 62926
وزیر کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این نکته که به طور کلی با قیمت گذاری دستوری و غیرواقعی مخالفیم گفت: قیمت ها باید به گونه ای باشد که شاهد قیمت های واقعی در بازار و به صرفه بودن آن برای تولیدکننده و مصرف کننده باشیم که در این زمینه کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان را با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه بارها اعلام کرده ایم که ما به طور کلی با قیمت گذاری دستوری و غیرواقعی موافق نیستیم، افزود: حفظ تولید بزرگترین حمایت از مصرف کنندگان است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: برای حمایت از مصرف کننده، ما کالا در اختیارشان قرار می دهیم، اولین اصل فراوانی و در دسترس بودن کالاست که این با استمرار تولید امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما حمایت از تولیدکننده در حوزه کشاورزی و دامپروری است بنابراین قیمت ها باید به گونه ای کشف شود که قیمت واقعی باشد و برای تولید کننده ما به صرفه باشد و حتی دغدغه مصرف کننده، دغدغه ما است به طوری که حتما باید با تمهیداتی تلاش کرد کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد و دلالان و سودجویان دستشان باید قطع شود.

ساداتی نژاد گفت: در این مسیر باید به تشکل ها و اتحادیه اعتماد کرد که در دنیا از این روش استفاده می کنند، البته این اعتماد دو طرفه است تا بتوانیم با کمک آنها با  بازاررسانی، محصولات بازار را تنظیم و کنترل کنیم.

وی افزود: تشکل ها در بازار مرغ طی هشت روز گذشته نشان دادند این آمادگی به ظهور رسیده و در کنترل بازار کمک می کنند.

انتقال اطلاعات از وزارت صمت به جهاد کشاورزی تا پایان هفته 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما به طور کلی در حوزه بازار و تنظیم بازار نیاز به اطلاعات دقیق داریم، گفت: اگر قرار است بازار تنظیم شود باید اطلاعات دقیق و درست در اختیار داشته باشیم.

ساداتی نژاد افزود: البته مذاکراتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده ایم تا اطلاعاتی که در سامانه تجارت وزارت صمت قرار دارد به طور کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد و وزیر صنعت با این موضوع موافقت کردند.

وی اظهارداشت: اطلاعات تا پایان هفته در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد تا این وزارتخانه بتواند با چشم باز نسبت به بازار تصمیم گیری کند.  

نقش مهم بورس کالا در احیای بخش کشاورزی

به گزارش «کالاخبر»، طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که نمایندگان مجلس در ۲۹ اردیبهشت امسال کلیات آن را تصویب کردند و دیروز در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت در ۸۰ ماده تدوین شده که در چهار ماده مهم آن (۲۸، ۵۸، ۷۱و ۷۳) آمده است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی مکلف هستند به منظور «افزایش میزان تولید داخلی محصولات اساسی کشاورزی»، «توانمندسازی تشکل ها و ارتقاء نظام های بهره برداری»، «سازماندهی نظام بازاریابی» و «نوسازی نظام تأمین مالی کشاورزی» از ظرفیت های بورس کالای ایران استفاده کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح امنیت غذایی در مجلس، این طرح را در صورت تبدیل شدن به قانون در افزایش سلامت و کنترل قیمت ها موثر دانست.

به گفته قالیباف، طرح مذکور دو شوری شد و چندین جلسه برای بررسی آن برگزار شد؛ مردم عزیز بدانند با موافقت شورای نگهبان با طرح امنیت غذایی، این قانون علاوه بر امنیت ملی، در امنیت غذایی، سلامت، تولید و توزیع و کنترل قیمت ها نیز بسیار موثر است.

در همین زمینه سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که قبل از معرفی به عنوان وزیر، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بود از نمایندگانی بود که در تدوین طرح تقویت امنیت غذایی نقش اساسی داشته و به نظر می رسد با اعتقاد ویژه و اشراف کامل وزیر جهاد کشاورزی و پس از تایید شورای نگهبان، اجرای این طرح با سرعت بالایی در دستور کار قرار گیرد. 

ساداتی نژاد در خصوص این طرح معتقد است که طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی گامی بزرگ در مسیر تحول بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها