• ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 62043
سرم

سخنگوی بورس کالای ایران گفت: امسال از ۲ هزار و ۵۴۰ تن مواد اولیه بسته بندی سرم در بورس کالا، فقط ۷۰۰ تن را شرکت‌های دارویی خریده اند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسنی سعدی درباره عرضه مواد اولیه تهیه سرم در بورس کالا افزود: ماده اصلی بسته بندی مربوط به تولید دارو و سرم در بورس کالا به طور مرتب عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ هزار تن عرضه ماده اصلی بسته بندی سرم در بورس کالا عرضه شد که از این میزان ۵ هزار و ۱۶۰ تن معادل ۳۰ درصد خریداری شد. در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون ۲۵۴۰ تن این گرید پتروشیمی (مواد اولیه سرم) عرضه شد که فقط ۷۰۰ تن توسط ۲ شرکت دارویی خریداری شد.

سعدی تصریح کرد: با توجه به عرضه محصول و تقاضا برای خرید این نوع از مواد اولیه، کمبودی در بازار وجود ندارد و اگر تولیدکنندگان برنامه‌ریزی برای تولید بیشتر داشته باشند می‌توانند از ابزارهای موجود در بورس کالا استفاده کنند.

سخنگوی بورس کالا بیان کرد: با توجه به این که تعداد شرکت‌های مصرف کننده این نوع مواد اولیه کم است پتروشیمی شازند بر اساس نیاز شرکت‌ها، در طول سال مقداری از این مواد اولیه را عرضه می‌کند تا نیاز صنایع پایین دستی تأمین شود.

وی ادامه داد: هیچ الزامی از سمت بورس کالا بر عرضه این نوع محصول در بورس کالا وجود ندارد و با توجه به سیاست وزارت صنعت و پتروشیمی، شرکت‌ها موظف خواهند بود که مواد اولیه در بورس عرضه کنند ضمن اینکه عرضه محصول در بورس کالا برای شرکت‌ها مزایایی خوبی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها