رضوانی فر

محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا می گوید: صنایع سیمان طی یک تا دو هفته درگیر تعطیلات ناشی از قطع برق شده است و این موضوع اگرچه از نظر شرایط بازار و کاهش تناژ تاثیر کوچکی بر شرکت ها گذاشته اما ازنظر سودآوری تاثیری ندارد و گزارش ۳ و ۴ ماهه شرکت های سیمانی خیره کننده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از صدای بورس، محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا در پاسخ به این سوال که کمبود آب و برقشستا را با بحران مواجه کرده است گفت: گزارش ها حاکی از عملکرد قابل قبول و بزرگی برای تمام شرکت‌ها و هلدینگ‌های شستا است.

وی افزود: در بین شرکت‌های تجمیعی مدیریتی زیر مجموعه شستا از سود خالص ۱۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ بالایی ۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده‌ایم و در تک تک شرکت‌ها هم همین عملکرد به ثبت رسیده و در ۴ ماهه اول سال جاری عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

رضوانی فر ادامه داد: در ۴ ماه سال ۱۴۰۰ هم همین مسیر با رشد بیشتر و شیب تندتر ادامه داشت و طبیعی است که برنامه‌ها همان روند متداول شرکت شامل افزایش حجم تناژی تولید، کاهش بهای تمام شده، تمرکز بر اصلاح منابع خرید، کاهش هزینه عملیات و تامین منابع بهتر از بازار سرمایه باشد. تمامی این عوامل منجر به افزایش سود خالص شرکت‌ها شده است.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: مراحل نهایی عرضه سیمان آبیک و رایتل از زیر مجموعه های شرکت در حال انجام است و به نظر می‌رسد عرضه آبیک و رایتل در بازار سرمایه نزدیک باشد.

وی ضمن یادآوری این نکته که بحران آب و برق برخی صنایع را با بحران مواجه کرده گفت: اگرچه در صنایع داروسازی و معدنی و فلزی چالش کمتری به چشم می خورد اما صنایع سیمان طی یک تا دو هفته درگیر تعطیلات ناشی از قطع برق شده است.

به گفته رضوانی فر دو نکته وجود دارد اول آنکه شرکت‌های سیمانی در این برهه همچون همیشه، برنامه اورهال را در دستور کار خود قرار داده‌اند. دومین نکته این است که مذاکراتی انجام شده تا ظرف ۶ تا ۷ روز آینده و با توجه به شرایط جوی ۷۰ درصد دیماند به شرکت ها داده و تولید آغاز گردد.

مدیرعامل شستا در خاتمه درباره تاثیر قطعی برق بر سودآوری این هلدینگ و گزارش های ۳ ماهه و ۴ ماهه خیره کننده شرکت های سیمانی گفت: از نظر شرایط بازار و کاهش تناژ ممکن است مقطعی تاثیر کوچکی داشته باشد اما از نظر سودآوری تاثیری ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها