بورس کالا

در هفته گذشته شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوع به بازار سیمان و عرضه این محصول در بورس کالا اختصاص داشت.

+۲۷ شرکت سیمانی عرضه کننده در بورس در اولویت وصل برق قرار گرفتند

به گزارش «کالاخبر»؛ با تصمیم ستاد فرماندهی اوج بار و وزارت نیرو و وزارت صمت، شرکت های سیمانی که اقدام به عرضه محصولاتشان در بورس کالای ایران و عرضه به بازار کرده اند، براساس اطلاعیه شماره ٢٣ شرکت توانیر (بسیار مهم و فوری در تاریخ ٧ مردادماه) از ساعت ۲۴ الی ۸ صبح ۷۰ درصد دیماند مصرفی و از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ معادل ۳۰ درصد دیماند مصرفی مجاز به مصرف هستند.

+عرضه سیمان در بورس کالا تداوم می یابد

سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران اعلام کرد که با همکاری صورت گرفته بین وزارت صمت، وزارت نیرو و بورس کالا، عرضه‌های سیمان در بورس کالا انجام شد. همچنین بنا شد وزارت صمت با وزارت نیرو همکاری کند تا برق این عرضه کنندگان تامین شود که وزارت نیرو دیروز ۷ مرداد ماه این موضوع را بیان و لیست این شرکت‌ها را ارائه کرد. جهرمی اظهار داشت که در هفته‌های آینده نیز عرضه‌ها ادامه خواهد داشت و با توجه به تامین برق، امیدواریم بتوانیم عرضه‌های پایدار تری داشته باشیم.

+بستری شفاف‌تر و عادلانه‌تر از بورس کالا وجود ندارد

محمد رضوانی فر مدیر عامل شستا در صفحه شخصی توئیتر خود در رابطه با بورس کالا نوشت: در خرید و فروش، هیچ بستری را شفاف‌تر و عادلانه‌تر از بورس کالا نمی‌دانیم. رشد ۴.۳ برابری حجم معاملات مقداری و ۴.۸ برابری ارزش ریالی معاملات گروه شستا در بهار ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته. شفافیت این مسیر ادامه دارد.

+بازگشت رانت دلالان با خروج سیمان از بورس 

محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با قطعی برق و توقف تولید سیمان در هفته های گذشته، قیمت این محصول در بازار آزاد به شدت افزایش یافت و در این بین عده ای که تا پیش از این از رانت قابل توجه حوزه سیمان استفاده می کردند این موضوع انحرافی را در فضای جامعه منتشر کردند که بورس کالا باعث گرانی سیمان شده است؛ در این میان بررسی بازار سیمان قبل از ورود به بورس بیانگر اجحاف در حق تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده سیمان با قیمت گذاری دستوری است.

+رشد عرضه ها در بورس کالا یاری‌رسان بخش تولید

محسن صالحی نیا معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو می گوید که ارزیابی وزارت صمت در زمینه عرضه محصولات و مواد اولیه در بورس کالا مثبت است که لازمه حمایت از واحدهای تولیدی، فراهم آوردن رشد و تدام عرضه مواد در بورس کالا به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید است. 

+اطلاعات خریداران سیمان برای سازمان حمایت ارسال می شود

مدیر بازرسی و امور اعضای شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه ای خطاب به کارگزاران از الزام ارسال اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهار خریداران در سامانه جامع انبارها خبر داد.

+برق عامل اصلی گرانی سیمان است

اسداله کشاورز معاون معدنی وزیر صمت به عنوان متولی مستقیم بازار سیمان کشور، دلیل اصلی گرانی اخیر این محصول را قطعی برق واحدهای تولیدی اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها