• ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
  • کد خبر: 59601
سنگ آهن

 روز گذشته قیمت سنگ آهن در بازار واردات چین نزولی بود چرا که خبرهای جدید در مورد برنامه های کاهش تولید فولادسازان در بازار منتشر شد. البته بهبود حجم خرید ها و رشد قیمت فولاد اجازه نداد افت قیمت سنگ آهن شدید باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا با یک دلار افت روزانه ۲۰۱ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شده و میزان افت قیمت هفتگی نیز تا ۱۹ دلار ثبت شده و قیمت به پایین ترین سطح از اواخر ماه می رسیده است.

مقامات اعلام کرده اند برای آن که تولید فولاد چین از سطح تولید سال قبل بالاتر نرود باید تا ۶۰ میلیون تن تا آخر سال کاهش داشته باشد. در استان شاندونگ هم هدف تولید امسال کمتر از ۷۶.۵ میلیون تن تعیین شده است. قابل ذکر است تولید فولاد چین نیمه نخست سال جاری میلادی ۵۶۳.۳ میلیون تن بوده که ۶۴.۳ میلیون تن معادل ۱۱.۸ درصد از مدت مشابه سال قبل بالاتر بود.

با این که جو بخش تقاضا منفی بود ولی فعالیت بازار بهبود داشت چون قیمت پایین آمد و تمایل به خرید بین کارخانه ها ایجاد شد چون با هزینه های بالای تولید درگیرند.

کاهش تقاضا نیز قیمت فولاد را کمی بالا برد. میزان موجودی محصولات فولادی کارخانه ها و تجار برای ۵ محصول فولادی اصلی  ۵.۵ و یک درصد افت داشته به ترتیب ۶.۹۸ و ۱۸.۶۹ میلیون تن ثبت شد که به دلیل محدودیت های تولید بود. ولی تقاضای داخلی در سطح متوسط باقی ماند از این رو قیمت میلگرد و بیلت در بازار چین به ترتیب ۳.۶ و ۳.۱ دلار هر تن رشد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها