سنگ آهن

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد در ماه های آتی اصلاح قیمت سنگ آهن رقم می خورد و این موضوع می تواند نگرانی فولادسازان جهان را کاهش دهد. ازجمله این دلایل می توان به جهش قابل توجه واردات قراضه از سوی چین و افزایش تولید قراضه جهانی، احتمال افزایش تولید و حمل سنگ آهن از سوی غول های معدنی جهان، ارتقا تولید معادن چین و افزایش موجودی سنگ آهن در بنادر این کشور و در نهایت سیاست سختگیرانه چین در مدیریت قیمت کالاها اشاره کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کامودیتی، عوامل موثر بر قیمت سنگ آهن و احتمال اصلاح آن در ماه آتی را بخ شرح ذیل می توان تشریح کرد:

- جهش قابل ملاحظه واردات قراضه چین و ثبت حجم واردات ۱۱۴ میلیون تنی طی ماه می که تقاضای سنگ آهن جهانی را محدود می کند.

- افزایش تولید قراضه جهانی با راه اندازی خطوط تولید خودرو و سایر صنایع که عامل اصلاح قیمت قراضه و فشار بر قیمت سنگ آهن می شود.

- ۵ غول سنگ آهن دنیا در نیمه اول ۲۰۲۱ از برنامه سال خود عقب افتاده اند اما همچنان مدعی تحقق هدف امسال هستند، این به معنی افزایش قابل ملاحظه تولید و حمل سنگ آهن جهانی در نیمه دوم سال است که قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

- تولید سنگ آهن معادن چین در ۴ ماه ابتدای سال با جهش ۱۸.۶ درصدی به ۳۲۲.۷۴ میلیون تن رسیده که عامل افت تقاضای بین المللی سنگ آهن متوسط عیار خواهد بود.

- موجودی انبارهای سنگ آهن در بنادر چین نسبت به سال قبل، ۱۶ درصد افزایش دارد که ۱۷ میلیون تن بیش تر از سال قبل است.

- سیاست سختگیرانه چین در مدیریت قیمت کامودیتی ها به خصوص سنگ آهن از دیگر عوامل موثر بر بازار سنگ آهن بوده و قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها