• ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
  • کد خبر: 54978
فولاد

انجمن آهن و فولاد چین در جدیدترین تحلیل های خود اظهار داشته که انتظار می رود قیمت فولاد چین در کوتاه مدت به ثبات برسد چرا که تقاضا کاهش می یابد و بازرسی های دولت برای مقابله با عدم رعایت مقررات ادامه خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، درماه آوریل قیمت فولاد در چین با رشد شدیدی همراه بوده و البته ماه جاری میلادی نیز نوسانات زیادی داشته که به دلیل رونق تقاضای داخلی، افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش نقدینگی در سطح بازارهای جهانی بود.

شاخص قیمت فولاد چین اواخر آوریل ۹.۲۵ درصد نسبت به یک ماه قبل آن رشد داشته است.

حال انتظار می رود با در پیش بودن فصل بارش های موسمی ساخت و ساز و در نتیجه تقاضای فولاد کاهش یابد و بخش های خودرو و لوازم خانگی نیز دیگر در رونق زیادی به نسبت قبل نیستند.

از طرفی میزان تولید کارخانه ها در سطوح بالاست و افزایش عدم تمایل بخش های مصرف کننده ای چون کشتی سازها برای پرداخت قیمت های بالایی که از آوریل مشاهده شده نیز بر قیمت ها فشار بیشتر وارد می سازد. به نظر انجمن آهن و فولاد چین با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا به نظر نمی رسد رشد قیمت فولاد در چین تداوم داشته باشد و برخورد جدی تر دولت با عدم رعایت مقررات بازار را دلیل دیگر برآورد ثبات قیمت ها دانست.

در همین حال از شرکت های فعال در صنعت فولاد خواسته شده از نظم طبیعی بازار پیروی کنند و به کارخانه ها نیز دستور داده شده برای بالاتر بردن قیمت های بازار از طریق احتکار با هم تبانی نکنند. پس از این اظهارات قیمت میلگرد و ورق گرم در بازار آتی شانگهای به ترتیب ۳.۶ و ۳.۹ درصد روز دوشنبه افت داشت و قرارداد آتی سنگ آهن نیز ۵.۲ درصد ارزان تر شده ۱۶۵.۴۸ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها