• ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
  • کد خبر: 54701
محصولات شیمیایی

خاموشی‌های پیاپی برق در تایوان به‌دنبال کاهش بارش‌ها و خشکسالی طولانی‌مدت، فرآیند تولید محصولات پتروشیمی این کشور آسیایی را مختل کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، در پی رویارویی مجتمع‌های پتروشیمی تایوان با خاموشی‌های پیاپی که از اواسط ماه مه آغاز شده است، تولید محصولات پتروشیمی با اختلال روبه‌رو شده است، در حالی که تولیدکنندگان صنایع پتروشیمی این کشور هنوز با خشکسالی طولانی مدت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

قطع برق در یک نیروگاه در قطب پتروشیمی کائوسیونگ در ۱۳ ماه مه، سبب آغاز صرفه‌جویی در مصرف برق شد.

در هفته گذشته بعضی از واحدهای پتروشیمی از جمله واحدهای تولید پلی‌استایرن تاتیا کمیکال (Taita Chemical) و کائوفو کمیکال (Kaofu Chemical) هر دو با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن، مجبور به توقف فعالیت اجباری در پی خاموشی برق شدند.

به گفته منابع بازار، انتظار می‌رود واحد تولید پلی‌استایرن تاتیا کمیکال در هفته جاری فعالیتش را از سرگیرد، در حالی که واحد کائوفو کمیکال می‌تواند تولید خود را از اواخر ماه مه از سر گیرد.

منابع بازار گفتند: بزرگترین گروه پتروشیمی تایوان فورموسا پلاستیک فعالیت کارخانه تولید پلی‌ وینیل کلرید (PVC) در کائوهسیونگ (Kaohsiung) با ظرفیت تولید سالانه ۲۳۴ هزار تن را به دلیل مشکلات قطع برق از ۱۸ تا ۱۹ مه به‌طور مختصر متوقف کرد.

منابع بازار گفتند: در مایلیائو که یکی دیگر از مراکز پتروشیمی در تایوان است، تولید تا حد زیادی تحت تأثیر خاموشی‌های پیاپی در سراسر تایوان قرار نگرفت.

به گفته شرکت برق تایوان، انتظار می‌رود منبع تغذیه در بیشتر روزهای هفته آینده به‌دلیل تشدید موج گرما که از اوایل ماه مه آغاز شده است، تحت فشار قرار گیرد.

از ابتدای ماه جاری میلادی دما در مناطقی از تایوان حدود ۴۰ درجه سانتی گراد و به اوج خود رسیده است.

تایوان همچنین با خشکسالی طولانی مدت - بدترین وضع در ۵۶ سال اخیر - دست به گریبان است و این شرایط مشکل تولیدکنندگان پتروشیمی را به‌دلیل اخلال در تأمین آب صنعتی آنها تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها