• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 53746
نفتا

از آنجایی که تقاضای مواد پایه برای تولید تجهیزات پزشکی به دنبال شروع واکسیناسیون در سراسر آسیا افزایش یافته، تولیدکنندگان بزرگ پتروشیمی کره جنوبی در تلاش هستند تا تولیدات پلی پروپیلن را تقویت کنند و این امر موجب آن شد تا دولت درها را برای واردات خوراک پتروشیمی یعنی نفتا باز کند. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پتروتحلیل، طبق گفته تحلیلگر بازار صنایع پایین دستی واقع در سئول، تقاضای کره جنوبی برای پلی پروپیلن و پلی اتیلن که برای ساخت تجهیزات عمومی پزشکی شامل فیلتر ماسک، پلاستیک های یکبار مصرف سرنگ و سوزن های تزریق زیرپوستی و همچنین لباس های محافظتی پزشکی استفاده می شود، در سه ماهه اول سال جاری و قبل از آن ۳۴ درصد افزایش یافت. 

با شروع برنامه واکسیناسیون در سراسر شرق آسیا در اواخر سه ماهه اول، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کره جنوبی با بیشترین ظرفیت در حال فعالیت هستند تا تجهیزات پزشکی پایه پلاستیک را برای توزیع داخلی و خارجی فراهم کنند. 

به این ترتیب، تولیدکنندگان پتروشیمی کره جنوبی اظهار داشتند که آماده هستند تا به نیاز های تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و تولیدکنندگان هایژن و شرکت هایی که علاقمند به عرضه محصولات ضروری هستند، پاسخ دهند.

یکی از مقامات شرکت  Hanwha Total گفت، این شرکت که بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی کره جنوبی است، پروژه چهار ساله در جهت تقویت ظرفیت تولید پلی پروپیلن خود را به پایان رسانده است.

تحت این پروژه، شرکت Hanwha Total واحد جدید پلی پروپیلنی با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال ساخته است که ظرفیت کلی تولید پلی پروپیلن این شرکت را ۵۵.۶ درصد افزایش می دهد و به میزان ۱.۱۲ میلیون تن در سال (بزرگترین در کره جنوبی) می رساند.

علاوه بر این، مقامات شرکت Lotte Chemical گفتند که سرنگ ال دی اس جدید، یا سرنگ ظرفیت خالی کم که توسط تولیدکننده تجهیزات پزشکی کره جنوبی Poonglim Pharmatech طراحی شده است، به عنوان یکی از تجهیزات اصلی تزریقی در فرآیند واکسیناسیون ملی انتخاب شده است و بخش پتروشیمی برنامه دارد تا تولیدات پلی پروپیلن خود را افزایش دهد تا تولیدات این تجهیزات خاص را حمایت کند.

طبق گفته مقامات صنعت پتروشیمی کره، در نتیجه، احتمال می رود احتیاج بخش پتروشیمی کره جنوبی به خوراک نفتا طی ماه های آتی سیر صعودی به خود بگیرد. 

آخرین داده های شرکت ملی نفت کره نشان داد، کره جنوبی در ماه مارس ۲۰.۱ میلیون بشکه نفتا وارد کرد که این میزان بعد از واردات ۲۱.۳ میلیون بشکه نفتا در ژوئن ۲۰۲۰، بیشترین میزان است.

طبق گفته تاجران خوراک پتروشیمی کره جنوبی، انتظار می رود کشور در مقایسه با میانگین واردات ۱۸ میلیون بشکه در ماه در سال ۲۰۲۰ و ۱۸.۸۴میلیون بشکه در ماه در سال  ۲۰۱۹، در سه ماهه دوم و سوم سال حداقل به صورت ماهیانه ۱۹ میلیون بشکه نفتا وارد کند.

در تجارت های نقدی اخیر، شنیده شد که شرکت Lotte Chemical از طریق مزایده نفتا اپن اسپک با حداقل محتوای ۷۵ درصد پارافین برای تحویل در نیمه دوم ژوئن در یازو با تخفیف بیش از ۱۲ دلار در هر تن نسبت به ارزیابی ها از نفتا ژاپن (CFR) خریداری کرده است که حتی نسبت به خرید قبلی تحویل ۲۱ می تا ۵ ژوئن با تخفیف ۸ دلار در هر تن، خرید مناسب تری بود. 

فاصله قیمتی بین پلی پروپیلن رافیا (CFR آسیا) و نفتا ژاپن (C+F) با ۷۰۲/۶۲۵ دلار در هر تن در ۱۳ آوریل به بیشترین میزان در چهار و نیم ماه گذشته رسید، اما در ۶ می به دلیل تقاضای ضعیف در چین به ۵۳۱ دلار در هر تن عقب نشینی کرد. 

تولیدکنندگان اصلی پتروشیمی

شرکت در بیانیه ای گفت، به دنبال افزایش واکسیناسیون در سه ماهه دوم، شرکت Lotte Chemical برنامه دارد تا پلی پروپیلن و دیگر محصولات خود را توسعه دهد و به روز کند تا به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کمک کند به استاندارد مورد نیاز برسند. 

واحد کراکینگ بخار شرکت در دائسان توانایی تولید ۱.۱ میلیون تن در سال اتیلن و ۵۵۰ هزار تن در سال پروپیلن را دارد، در حالی که کراکینگ آن ها در یازو می تواند ۱.۱۸ میلیون تن در سال اتیلن و ۵۵۰ هزار تن در سال پروپیلن تولید کند.

شرکت LG Chem برنامه دارد تا در ۱۴ ژوئن از واحد کراکینگ پایه نفتا جدید خود بهره برداری کند که احتمال می رود واردات نفتا کشور را بیش از پیش افزایش دهد. این واحد کراکینگ، با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال اتیلن و ۴۰۰ هزار تن در سال پروپیلن، خوراک اتیلن سه واحد پلی اتیلن جدیدی که در این مجموعه به بهره برداری خواهند رسید را تامین می کند.

طبق گفته یکی از مقامات شرکت، در این میان، شرکت Hanwha Total واحد کراکینگ پایه نفتا خود را به روز کرد تا ظرفیت تولید خود را به میزان ۱۵۰ هزار تن در سال تقویت کند و آن را به میزان کلی ۱.۵۳ میلیون تن برساند.

یکی از مقامات شرکت گفت، پلی پروپیلن و پلی اتیلن برای تولید تجهیزات پزشکی کره جنوبی حیاتی هستند و همچنین مواد مهمی هستند که در تولید ارزش افزوده محصولات مدت دار برای استفاده های خاص نظیر لوله های حرارتی زیرزمینی و بخش های خودرو به کار گرفته می شوند.

برنامه واکسیناسیون عمومی کره جنوبی در ۲۶ فوریه آغاز شد. طبق گفته مقامات آژانس کنترل بیماری و پیشگیری کره در ۶ می، وزارت بهداشت کشور تا به الان میزان کلی ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۲۴ واکسن زده است که یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۲۰ عدد از آن آسترازانکا و یک میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۰۴ عدد از آن فایزر بوده است و در مجموع تا به حال در حدود ۶.۸ درصد از این کشور ۵۲ میلیونی واکسینه شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها