تجارت خارجی

بررسی کارنامه تجارت خارجی در دوره هفت ماهه امسال، گویای آن است ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی به ۳ میلیارد و ۴۹.۴ میلیون دلار رسیده که این میزان صادرات، ۱۶.۷ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، بر پایه جداول آماری تجارت خارجی کشور، مجموع صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در هفت ماهه ابتدایی امسال از نظر حجمی ۲۱ میلیون و ۱۷۶ هزار و۹۲۱ تن به ارزش سه میلیارد و ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار ثبت شده بود.

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه ابتدایی امسال‌ به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید که با وجود کاهش ۲۳ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، اما در مقایسه با شهریورماه، حدود ۱۱ درصد بهبود یافته است.

همچنین میزان واردات بخش معدن و صنایع معدنی در دوره هفت ماهه برابر با ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۱۲ تن ثبت شد که ارزش آن بیش از یک میلیارد و ۷۵۴.۷ میلیون دلار است. میزان واردات از نظر وزن و ارزش نیز در مقایسه با هفت ماهه ابتدایی پارسال به ترتیب ۱۶ درصد افزایش و ۳ درصد کاهش دارد.

براساس آمار گمرک ایران در هفت ماهه سهم صادرات از کل تجارت خارجی ۶۵ میلیون و ۵۷۳ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار و سهم واردات ۱۹ میلیون و ۳۳۲ هزار تن به ارزش ۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار بوده است.

بررسی آمار تجارت خارجی کشور در بخش معدن و صنایع معدنی گویای آن است که تراز به نفع صادرات کشور با رقم بیش از یک میلیارد و ۲۹۴.۷ میلیون دلار است و پیش بینی شده تا پایان امسال نیز در این بخش شاهد تراز مثبت باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها