حسنی

سخنگوی بورس کالا عنوان کرد: براساس اعلام وزیر راه و شهرسازی عرضه املاک در بورس کالا آغاز شده و درخواست های جدیدی از نهادهای دولتی و عمومی در صف پذیرش و عرضه در این بازار هستند که بزودی درباره آنها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ محمدحسنی سعدی در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر از آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک نهادهای دولتی و عمومی بدون برگزاری تشریفات مزایده های سنتی خبر داد و گفت: نهادهایی که قصد دارند املاک خود را در قالب مزایده و در بستری شفاف واگذار کنند، می توانند از ظرفیت بورس کالا استفاده کرده و املاک خود را در بازار فرعی و در قالب معاملات مبتنی بر مکانیسم حراج عرضه کنند.

وی از وجود درخواست های متعدد سایر نهادها برای پذیرش و عرضه در بورس کالا خبر داد و گفت: براساس اعلام وزیر راه و شهرسازی عرضه املاک در بورس کالا آغاز شده و در چند نوبت املاک برخی نهادها در این بازار عرضه شده که با حضور خریداران این عرضه ها موفقیت آمیز بوده است. در حال حاضر نیز درخواست هایی برای عرضه املاک در بازار فرعی بورس کالا دریافت شده که در نوبت پذیرش و عرضه هستند و پس از انجام فرآیندهای مربوطه، آماده عرضه شده و اطلاع رسانی لازم نیز در این زمینه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی بورس کالا اظهار کرد: عرضه کننده املاک در بورس کالا عموما از جمله نهادها و ارگان های دولتی و عمومی و بانک ها هستند که می خواهند املاک خود را به صورت مزایده های عمومی و شفاف واگذار کنند که در بورس کالا، بسیاری از تشریفات قانونی مزایده های سنتی حذف می شود و این مزیتی مهم برای عرضه کنندگان است تا بتوانند به کمک سازوکار مبتنی بر حراج بورس، املاک خود را به دور از این تشریفات به فروش برسانند.

حسنی سعدی در خاتمه سخنان خود با دعوت از کلیه نهادهای عمومی و دولتی برای بهره گیری از ظرفیت های بورس کالا برای واگذاری املاک خود عنوان کرد: در بورس کالا خریداران می توانند براساس شرایط و ضوابط اعلامی در آگهی های عرضه، نسبت به حضور در این حراج ها شرکت کرده و املاک عرضه شده را در فضایی شفاف و رقابتی خریداری کنند.

این گزارش می افزاید، اخیرا نیز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با پذیرش یک قطعه زمین متعلق به سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح اتکا در بازار فرعی بورس کالا، برقراری صحت و سلامت معاملات و مبارزه با فساد احتمالی در روند فروش املاک را اصلی ترین عامل ورود املاک وزارت دفاع به بورس کالا عنوان کرد.

رضایت وزیر راه از معاملات املاک در بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها