کشمش سبز قلمی

نماینده رسمی نخستین انبار کشمش پذیرفته شده در بورس کالا واقع در شهرستان خلیل آباد از استقبال و گرایش باغداران برای تحویل محصول کشمش سبز قلمی به این انبار جهت دریافت گواهی سپرده کالایی و انجام معامله در بورس کالا خبر داد.

علیرضا نعمتی با اشاره به راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش سبز قلمی در بازار ابزارهای نوین مالی بورس کالای ایران طی هفته گذشته، در گفتگو با «کالاخبر» اظهارداشت: معاملات گواهی سپرده کالایی در حالی از ۵ مهر ماه در بورس کالا کلید خورده که طی دو سه روز گذشته باغداران برای آشنایی با این معاملات و نیز تحویل محصول خود به انبار پذیرفته شده در بورس و دریافت گواهی سپرده کالایی گرایش پیدا کرده اند.

وی افزود: در هفته جاری شاهد حضور تعدادی از باغداران برای تحویل محصول کشمش خود به انبار بورسی بوده ایم که مراحل آماده سازی، نمونه برداری و صدور گواهی سپرده کالایی باید برای محصولات دارای استانداردهای لازم صورت گیرد. البته بخشی از محصولات ارایه شده به انبار طی چند روز اخیر، استانداردها و کیفیت های تعیین شده برای پذیرش و صدور گواهی سپرده کالایی را نداشتند؛ از این رو، هنوز حجم ورودی محصول به انبار چندان قابل توجه نبوده است. حال آنکه انتظار می رود با آشنایی باغداران با استانداردهای محصول قابل پذیرش در انبار، این روند در روزهای آینده سرعت بیشتری پیدا کرده و باغداران بیشتری برای تحویل محصول خود به انبار مراجعه کنند.

نعمتی در خصوص برنامه ها و اقدامات در دست اجرا برای آموزش هر چه بیشتر باغداران گفت: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بهتر جهت آموزش باغداران و آشنایی آنها با این ابزارهای معاملاتی، بروشورهای آموزشی در محل انبار ارایه می شود و تبلیغاتی هم در زمینه آشنایی با مکانیسم های معاملاتی بورس کالا با استفاده از فضای مجازی و نیز تبلیغات حضوری در مناطق زیر کشت انگور شهرستان، در حال انجام است.

این انباردار کشمش در خصوص مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش سبز قلمی در بورس کالا اظهار کرد: به کمک سازوکار معاملاتی این ابزار نوین مالی، کشاورزان و باغداران می توانند محصول خود را مستقیم و بدون دخالت واسطه ها به قیمت واقعی و شفاف عرضه کنند. مزیت دیگر این معاملات در برگشت سریع پول حاصل از فروش محصول به حساب بانکی کشاورز در کمترین زمان ممکن و امکان نگهداری محصول در شرایط مناسب در انبار تحت کلید بورس است. همین مزایا باغداران را ترغیب خواهد کرد که طی روزهای آتی به انبار بورسی مراجعه کرده و محصول خود را تحویل دهند تا در هفته های پیش رو شاهد رونق معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها