فلاح

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: ایده بکارگیری چند ابزار مالی در حوزه مسکن برای عملیاتی شدن در بورس کالای ایران مورد طرح و بررسی قرار گرفته است که برای مثال در بحث عرضه اموال مازاد دولت و زمین های دولتی و همچنین انتشار اوراق سلف موازی در حوزه مسکن، دستورالعمل و سامانه های معاملاتی برای استارت معاملات، آماده است.

به گزارش «کالاخبر»،جواد فلاح در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای این موضوع ابزارهایی که طراحی و پیش بینی شده در قالب آن ابزارها بتوانیم یکسری معاملات مسکن را در بورس کالای ایران اجرایی کنیم.

وی اظهارداشت: یکی از این ایده‌ها که دستورالعمل معاملاتی آن اجرایی شده و به قولی سامانه معاملاتی آن هم برای استارت معاملات آماده است، بحث عرضه اموال مازاد دولت، زمین های دولتی و... است که اکنون در قالب مزایده ها توسط نهادهای مختلف دولتی و بخش عمومی واگذار می شود.

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران افزود: ایده‌های دیگری وجود دارد مثل قرارداد سلف موازی استاندارد یا پیش فروش مسکن از طریق بازار سرمایه که آن هم دارای دستور العمل و سامانه معاملاتی آماده است.

وی افزود: یکسری ایده‌های دیگری نیز مانند بحث تهاتر مسکن در مقابل مصالح یا پیمانکاری مثل ایجاد قراردادهای آتی روی یونیت‌ های صندوق‌ های املاک و مستغلات وجود دارد که در مرحله طراحی و تدوین مقررات قرار دارد.

فلاح بیان داشت: یکسری ایده‌ها هم از قبل عملیاتی و با مشکلاتی مواجه شده مثل صندوق زمین و ساختمان، صندوق املاک و مستغلات و صندوق پروژه که در حال رایزنی برای رفع مشکلات این صندوق ها هستیم.

وی ادامه داد: هریک از این ایده‌ها در دل خود هدفی را دنبال می‌کند برای مثال در بحث انتشار اوراق سلف موازی استاندارد حوزه مسکن به دنبال آن هستیم که منابعی از بازار سرمایه جمع آوری شده و در اختیار سازنده قرار گیرد که برآیند این موضوع، رشد عرضه املاک خواهد بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها