بورس کالا

در جریان معاملات مرداد ماه در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران بیش از یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۴۱۱ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز را طی ۲۸۱ هزار و ۳۲۵ دفعه منعقد کرده و ارزشی بیش از ۲۰ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال را رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در بخش قراردادهای آتی زعفران، معامله گران بر پایه دو محصول زعفران نگین و رشته ای در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۵ هزار قرارداد آتی را منعقد کردند که ارزش انعقاد این تعداد قرارداد به رقمی بیش از ۱۰ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال به ثبت رسید.

در میان قراردادهای آتی زعفران بیشترین حجم و ارزش معاملات در سررسید شهریورماه ۱۳۹۸ زعفران نگین رقم خورد؛ بطوریکه در سررسید مذکور معامله گران تعداد ۶۴۸ هزار و ۵۷۳ قرارداد منعقد کردند و ارزش ۷۰۵۶ میلیارد ریالی را برای آن به ثبت رساندند.

معامله گران همچنین در دو سرسید تحویل مهر و مرداد ۱۳۹۸ به ترتیب حدود ۱۷۴ هزار و ۱۱۹ هزار قرارداد آتی زعفران نگین را منعقد کردند که ارزش معاملات این دو قرارداد در مجموع به رقمی حدود ۲۹۶۷ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال رسید.

در قراردادهای آتی زعفران رشته ای نیز معامله گران شاهد انعقاد تعداد ۱۵ هزار و ۶۹۶ قرارداد بودند که انعقاد این تعداد قرارداد ارزش ۱۴۰ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریالی را در پی داشت.

در بخش معاملات قراردادهای آتی زیره سبز نیز طی مردادماه سال جاری بیش از ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ قرارداد برای تحویل شهریور ماه و حدود ۶۹ هزار و ۵۰۰ قرارداد برای تحویل در آبان ماه ۹۸ منعقد گردید و ارزش معاملات این دو سررسید معاملاتی به رقمی بالغ بر ۹۴۸۹ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال رسید.

زیره سبز صدرنشین معاملات هفتگی بازار آتی

معاملات بازار مشتقه بورس کالا در مردادماه در حالی به پایان رسید که در هفته پایانی ماه مذکور نیز معامله گران در هشت سررسید فعال در بازار در مجموع بیش از ۶۴۱ هزار قرارداد آتی را به ارزش ۹۲۲۵ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال منعقد کردند.

به این ترتیب، در هفته منتهی به مردادماه ۹۸ تعداد موقعیت های باز به ۸۰ هزار و ۸۸۳ موقعیت افزایش یافت و بیشترین حجم معاملات با انعقاد نزدیک به ۱۰۲ هزار قرارداد به قرارداد آتی زعفران نگین تحویل شهریور ماه جاری اختصاص داشت و از نظر ارزش معاملات، سررسید شهریور قراردادهای آتی زیره سبز با ارزش ۱۸۱۰ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریالی در صدر ایستاد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها