مقایسه قیمت پایه محصولات پتروشیمی در نیمه نخست ماه خرداد نسبت به دو هفته گذشته، رشد نرخ پلی اتیلن های سبک، سنگین، پلی استایرن ها و پلی پروپیلن ها را نشان می دهد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نیمه نخست خردادماه اکثر کالاها با روندی مثبت روبه رو بوده اند، به طوری که پلی اتیلن سبک خطی نسبت به دو هفته گذشته 140 تومان گران تر شده است، گرید 209 در ماه خرداد با رشد نسبت به دو هفته گذشته به رقم 4 هزار و 688 تومان در هر کیلو رسیده است.

همچنین در گروه پلی اتیلن های سبک فیلم ۰۰۷۵ و ۰۲۰ بندرامام نسبت به دو هفته گذشته ۱۱۹ تومان افزایش نرخ را تجربه کرده و به رقم ۴ هزار و ۵۰۵ تومان درهر کیلو رسیده است.

براساس این گزارش، درگروه پلی اتیلن سنگین های سنگین؛ «ایکس تری» نسبت به دو هفته گذشته 310 تومان رشد قیمت را تجربه کرده و به رقم 4 هزارو 513 تومان در هر کیلو رسیده است. از سوی دیگر «ایکس فایو» نیز با افزایش قیمت در ماه جدید روبه رو شده است، به طوری که با 95 تومان رشد قیمت به 4 هزار و 537 تومان در هر کیلو رسیده است.

همچنین در ماه خرداد پلی استایرن ها با رشد اندک ۲۰ تا ۲۸ تومانی نسبت به دو هفته گذشته در محدوده ۵ هزارتومان تا ۵ هزار و300 تومان قرار گرفتند.

در همین حال پلی پروپیلن ها در این ماه نسبت به دو هفته گذشته ۹۴ تومان گران تر شدند. «پت» ها هم روندی افزایشی داشتند، به طوری که با رشدی ۳۳ تومانی به رقم ۳ هزار و ۷۹۷ تومان رسید. در این ماه همچنین پلی اتیلن های سنگین بادی با افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند. اما روند پی وی سی نزولی بود، به طوری که گریدهای متفاوت پی وی سی نسبت به دو هفته گذشته 60 تومان در هر کیلو افت قیمت را تجربه کردند و بیشترین کاهش قیمت در ماه خردادماه را به ثبت رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها