ولی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: براساس گزارش های دریافتی با تمهیدات انجام شده از سوی این شرکت،قیمت ذرت در بازار ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» علیرضا ولی با بیان این مطلب گفت: به منظور جلوگیری از اجحاف به تولیدکنندگان، ۶۰ هزارتن از ذخایر ذرت داخلی این شرکت با قیمت هر کیلو ۷۲۰ تومان در اختیار تشکل های تولیدی قرار گرفت تا در بین اعضای خود توزیع کنند.

وی با تاکید بر این که شرکت پشتیبانی امور دام تا به تعادل رسیدن قیمت ذرت در بازار آزاد حضور فعال خواهد داشت،گفت: این شرکت هیچ گونه افزایش قیمتی در نهاده های ذرت و سویا نداشته است.

به گفته وی، ذخایر راهبردی این شرکت به میزان کافی موجود است و تولیدکنندگان هیچ گونه نگرانی برای تامین نهاده های خود نداشته باشند.

ولی تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت داخلی با قیمت ۷۲۰ تومان و هر کیلو ذرت برزیلی با قیمت ۸۵۰ تومان توسط این شرکت در اختیار تشکل های تولیدی مرغداران قرار می گیرد.

این مقام مسئول در شرکت پشتیانی امور دام کشور ادامه داد: ذرت برزیلی به تولیدکنندگانی که گوشت مرغ خود را با این شرکت مبادله می کنند، با قیمت هر کیلوگرم ۸۲۰ تومان تعلق می گیرد.

وی اظهارداشت: تا دو روز آینده ذرت داخلی با قیمت هر کیلوگرم ۷۲۰ تومان در بورس کالا عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با رد هرگونه انحصار در واردات نهاده های دامی از جمله ذرت،گفت: واردات نهاده های دامی انحصاری نیست و همه تولیدکنندگان و بازرگانان اعم از حقوقی و یا حقیقی با رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه ای می توانند بدون مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی نسبت به واردات نهاده های دامی مورد نیاز اقدام کنند.

ولی افزود: افزایش قیمت ذرت در بازار فاقد هرگونه توجیهی بوده بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام اقدامات لازم را جهت برخورد دستگاه های نظارتی با اخلالگران در بازار نهاده های تولید صنعت مرغداری انجام داده است.

به گزارش ایرنا، طی سالهای اخیر قیمت هرکیلوگرم ذرت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ و کنجاله سویا بین ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ تومان بوده است.

این درحالیست که طی هشت روز گذشته به یکباره هرکیلوگرم ذرت اوکراینی از ۶۳۰ تومان به ۸۵۰ تومان ذرت برزیلی از ۷۵۰ تومان به ۹۵۰ تومان افزایش قیمت یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها