سکه

بهای دلار و اونس طی روز سه‌شنبه همزمان در مسیر کاهشی قرار گرفت و موجب افت بهای سکه در بازار نقدی و آتی شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته دلار ۷ تومان کاهش یافت و به قیمت ۳ هزار و ۷۴۷ تومان رسید، این در شرایطی است که سکه تمام بهار آزادی نیز ۳ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی قیمت یک میلیون و ۲۲۴ هزار تومان ایستاد.

به این ترتیب بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران نیز معاملات آتی روند نزولی در پیش گرفتند، به طوری که سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، کاهش ۰/۳۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۴ هزار تومان افت ۰/۶۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۶۸ درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۷ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۷۲ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۸۷ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۷۲درصدی رو به رو شد.

همچنین معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۷ هزار و ۹۵۵ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۵ میلیارد ریال رسید .

افت سکه در بازار نقدی

در چهارمین روز هفته، طلای جهانی عمدتا در مسیر نزولی قرار داشت و سکه نیز با تبعیت از اونس گرایش بیشتری به کاهش قیمت نشان داد و در مقاطعی از روز حتی تا نقطه یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان افت کرد. بخشی از معامله‌گران رفتار بازار سکه را طبیعی عنوان کردند و معتقدند عوامل کوتاه مدت تاثیری بر روند بهای سکه نخواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها