بورس کالا

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۹ تن انواع محصول به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۳۵ درصدی در حجم و ۴۸ درصدی در ارزش معاملات را تجربه کرد. به لحاظ حجم سیمان، سنگ‌آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و محصولاتی همچون قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری نیز سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۳ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۵۲۳ تن انواع کالا به ارزش ۳۶.۷ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۸۵ تن سیمان، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، ۷۱۹ هزار و ۵۸۰ تن فولاد، ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی، ۷ هزار و ۲۷۰ تن مس، ۶ هزار و ۷۸۰ تن آلومینیوم، یک هزار و ۱۰۰ تن روی، ۲۰۰ تن چدن، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۸ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۶۳۰ هزار و ۲۹۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۲.۸ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۲۳ هزار و ۱۶۰ تن قیر، ۱۸۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۷ هزار و ۱۹۵ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار و ۳۹ تن مواد شیمیایی، ۶۶ هزار تن لوب کات، ۳۰ هزار و ۱۵ تن گوگرد، ۶ هزار و ۳۷۰ تن گوگرد، ۶ هزار و ۲۳۳ تن روغن و ۴۷۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۴۷ هزار و ۲۰۹ تن به ارزش یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها