تالار بورس کالا

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۳ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۵۱ تن انواع محصول و ۲۰دستگاه کامیون کشنده فوتون به ارزش ۴۵.۷ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته گذشته به ترتیب رشد ۳ و ۳۲.۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. به لحاظ حجم سیمان، فولاد، سنگ‌آهن سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری نیز سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۰۵ تن انواع کالا و ۲۰ دستگاه کامیون کشنده فوتون به ارزش ۳۳.۸ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۲۵ تن سیمان، ۸۰۵ هزار و ۵۹ تن فولاد، ۴۵۸ هزار تن سنگ آهن، ۷۴ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۱ هزار و ۵۷۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۹۳۸ تن مس، یک هزار و ۴۴۰ تن روی، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گران بها و ۲۰ دستگاه کامیون کشنده فتون معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۵۵۳ هزار و ۲۸۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۱.۱ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۹۷ هزار و ۸۰۹ تن قیر، ۱۴۴ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۲۱ هزار و ۳۶۳ تن مواد پلیمری، ۴۶ هزار و ۱۹ تن مواد شیمیایی، ۲۱ هزار و ۷۰۰ تن لوب کات، ۴ هزار و ۶۹۰ تن روغن، ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن گوگرد و ۳۰۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

در تالار کشاورزی نیز یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۹ هزار و ۷۶۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۴۸۳ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها