• ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر: 88831
فولاد

قیمت‌های جهانی فولاد عمدتاً در فوریه سال جاری یک روند نزولی نشان دادند گرچه کاهش‌ها متوسط تا خفیف بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،ورق گرم چین در فوریه ۱۱ دلار نسبت به ژانویه ارزان تر شده و ۵۶۳ دلار هر تن فوب ثبت شد. محصول ژاپن ۱۰ دلار افت داشت و ۶۰۰ دلار شد و ورق گرم هند افت جزیی ۴ دلاری داشت و ۵۹۷ دلار هر تن ثبت شد.

میلگرد ترکیه ۲ دلار از دست داد و ۶۱۳ دلار شد. بیلت دریای سیاه ولی ۷ دلار رشد داشت و ۵۱۹ دلار هر تن فوب ثبت شد.

در بازار مواد اولیه فولادسازی روند نزولی حاکم بود. سنگ آهن ۹ دلار معادل ۷ درصد افت داشت و ۱۲۶ دلار هر تن سی اف آر چین شد. زغال سنگ کک سازی استرالیا نیز در هند ۴ درصد افت داشت و ۳۳۲ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. قراضه سنگین ۲۰-۸۰ وارداتی به ترکیه حدود ۲ درصد افت ماهانه داشت و ۴۱۴ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

از جمله علل تاثیر گذار بر بازارهای جهانی فولاد در ماه گذشته میتوان به تعطیلات سال نو چین، جنگ غزه و نا امنی های دریای سرخ اشاره کرد.

در این بین برای آینده بازار در حالی که کندی فصلی زمستان بیشتر بازارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است در حالی که رکود در بسیاری از کشورها بر مشکلات افزوده است. جنگ و اختلال در دریای سرخ به هزینه‌های لجستیکی می‌افزاید و این می‌تواند منجر به تمرکز بر بازارهای محلی شود.

از جنبه مثبت نیز به نظر می رسد که تورم در امریکا و اتحادیه اروپا در حال کاهش است. اگر بانک‌های مرکزی شروع به کاهش نرخ‌های بهره کنند، ممکن است بار دیگر به اقتصاد جهان رونق جدی بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها