• ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 88758
نفت

قیمت نفت پس از این که یک سیاستگذار بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد کاهش نرخ بهره به مدت دو ماه دیگر به تعویق افتاده است، در معاملات روز جمعه، حدود ۳ درصد سقوط کرد و کاهش هفتگی یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۵ درصد، در ۸۱ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ دلار و ۱۲ سنت معادل ۲.۷ درصد کاهش، در ۷۶ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت برای کل هفته، حدود ۲ درصد و شاخص نفت آمریکا، بیش از ۳ درصد کاهش یافت. با این حال، نشانه ها از تقاضای مطلوب برای سوخت و نگرانیهای عرضه، می‌تواند از قیمتها در روزهای آینده، پشتیبانی کند.

کریستوفر والر، از مقامات فدرال رزرو آمریکا پنج شنبه گذشته گفت: سیاستگذاران بانک مرکزی باید کاهش نرخهای بهره آمریکا را به مدت حداقل چند ماه به تعویق بیاندازند. این امر می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را آهسته کند.

فدرال رزرو از ژوئیه گذشته، نرخ سیاستی خود را در محدوده ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵ درصد نگه داشته است. جزئیات نشست ماه گذشته نشان داد اکثر مقامات بانک مرکزی در خصوص اقدام خیلی سریع برای کاهش نرخ بهره، نگران هستند.

تیم اسنایدر، اقتصاددان شرکت «ماتادور اکونومیس» در این باره اظهار کرد: کل مجموعه انرژی واکنش نشان داده است زیرا اگر تورم دوباره برگردد، تقاضا برای محصولات انرژی کاهش می‌یابد. این چیزی نیست که بازار بخواهد در حال حاضر هضم کند، به خصوص که در تلاش است یک جهت پیدا کند.

با این حال، برخی از تحلیلگران می‌گویند: با وجود تاثیر نرخهای بهره بالا از جمله در آمریکا، تقاضا تا حد زیادی مطلوب مانده است.

تحلیلگران جی‌پی مورگان در یادداشتی نوشتند: شاخص‌های تقاضای این بانک نشان می‌دهد تقاضا برای نفت، به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز در یک ماه منتهی به ۲۱ فوریه نسبت به یک ماه قبل، افزایش یافته است. این در مقایسه با افزایش ۱.۶ میلیون بشکه ای در روز مشاهده شده در هفته گذشته بوده که احتمالا تحت تاثیر تقاضای سفر در چین و اروپا بوده است.

در همین حال، مذاکرات آتش بس غزه در پاریس در جریان است که به نظر می‌رسد جدی‌ترین اقدام در هفته های اخیر برای توقف جنگ در فلسطین اشغالی و آزادی گروگانهای رژیم صهیونیستی و خارجی باشد. تیم ایوانز، تحلیلگر مستقل بازار نفت در یادداشتی نوشت: مذاکرات آتش بس می‌تواند بازار را به پیش بینی کاهش تنشهای ژئوپلیتیکی سوق دهد.

با این حال، تنش‌ها در دریای سرخ ادامه دارد و کشتی‌های بیشتری را مجبور به تغییر مسیر کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد شرکتهای انرژی آمریکا در یک هفته گذشته، بیشترین تعداد دکلهای حفاری نفت را از نوامبر، اضافه کردند. تعداد دکلهای حفاری نفت در هفته گذشته، ۶ حلقه افزایش یافت و به ۵۰۳ حلقه رسید و بر مبنای ماهانه، ۴ حلقه افزایش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها