• ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
  • کد خبر: 88665
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافت. گزارش‌ها حاکی از افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته است و امید سرمایه‌گذاران به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو پایین آمده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۸ درصد کاهش ۷۷ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۸.۵۲ میلیون بشکه در هفته منتهی به نهم فوریه افزایش یافته است. این در حالیست که تحلیلگران یک افزایش ۲.۶ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

موسسه نفت آمریکا همچنین اعلام کرد ذخایر بنزین ۷.۲۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۴.۰۲ میلیون بشکه کاهش یافته که بیشتر از حد انتظار اقتصاددان‌ها بوده است.

گزارش سطح بالای تورم در آمریکا در روز سه‌شنبه هم بر بازار نفت تاثیر گذاشته است. سرمایه‌گذاران حالا انتظار دارند سیاستگذاران فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را بیش از پیش به تعویق بیندازند که باعث آهسته شدن رشد اقتصاد و پایین آمدن تقاضا برای نفت می‌شود.

این احتمال شاخص دلار را به بالاترین رقم طی سه ماه گذشته رسانده و قیمت نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها