• ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر: 88481
طلا

قیمت جهانی طلا امروز، سه شنبه تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و انتظار سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره تعدادی از بانک های مرکزی ایالات متحده بود.

به گزارش کالاخبر ،قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه افزایش یافت زیرا دلار آمریکا در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره تعدادی از بانک‌های مرکزی و مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی در ایالات‌متحده در این هفته بودند.

بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۶ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلای با قیمت دلار را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد.

بانک مرکزی ژاپن در اقدامی که انتظار می‌رفت، نرخ بهره فوق العاده پایین را حفظ کرد. بانک مرکزی اروپا (ECB) روز پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می رود سیاست‌های پولی را ثابت نگه دارد.

مقامات فدرال رزرو هفته گذشته گفتند که بانک مرکزی ایالات‌متحده به داده‌های تورم بیشتری قبل از اینکه بتوان هر گونه قضاوتی در مورد کاهش نرخ بهره را انجام داد، نیاز دارد و مبنای شروع کاهش در سه ماهه سوم است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واترر تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: اگر بانک‌های مرکزی به مقابله با روایت غالب مبنی بر اینکه کاهش نرخ‌ها زودتر اتفاق می‌افتد ادامه دهند، قیمت طلا تحت فشار قرار می‌گیرد.

طبق گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۲.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۸۹۸.۰۷ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۳۸.۷۴ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها