قرارداد آتی

در دادوستدهای امروز بازار مالی و مشتقه بورس کالا، شاهد رشد چشمگیر حجم معاملات نسبت به روز گذشته بودیم. بدین ترتیب حجم معاملات گواهی سپرده زعفران با افزایش ۴۷۴ درصد، قراردادهای آتی با افزایش ۲۴۴ درصد و اختیار معامله با افزایش ۴۸۱ درصد روبه‌رو بود.

به گزارش کالاخبر ، در دادوستدهای امروز بازار گواهی سپرده کالایی ۱.۴ میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش یک هزار و ۳۱۴.۷ میلیارد ریال دست به دست شد. بیشترین حجم معاملات امروز برای گروه زعفران بود که بالای یک میلیون گواهی سپرده بود.

در این روز یک هزار و ۶۴۴ دفعه معامله صورت گرفت.

نکته مهم معاملات امروز بازار گواهی سپرده کالایی، افزایش ۴۷۴ درصدی حجم معاملات زعفران در دادوستدهای امروز نسبت به روز گذشته بود.

افزایش ۴۸۱ درصدی حجم معاملات اختیار معامله

در دادوستدهای امروز بازار صندوق‌های کالایی نیز ۳۴.۸ میلیون واحد صندوق کالایی به ارزش یک هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال دست به دست شد. در این روز ۱۰ هزار و ۳۸۶ دفعه معامله صورت گرفت.

در این روز بیشترین حجم معاملات در صندوق‌ها برای صندوق س.پشتوانه سکه طلا (کهربا) به میزان ۷ میلیون واحد صندوق کالای بود.

بازار مشتقه: رشد چشمگیر حجم معاملات

در دادوستدهای امروز حجم معاملات قراردادهای آتی با افزایش ۲۴۴ درصدی نسبت به روز قبل مواجه شد. در این روز ۵ هزار و ۹۳۸ قرارداد آتی به ارزش ۵۴۶.۶ میلیارد ریال منعقد شد. در این روز یک هزار و ۹۷۱ دفعه معامله صورت گرفت.

همچنین تعداد موقعیت‌های باز ۳۸ هزار و ۹۳۶ موقعیت تعهدی بود.

افزایش ۴۸۱ درصدی حجم معاملات اختیار معامله

در معاملات قراردادهای اختیار معامله نیز روند معاملات با افزایش قابل توجهی روبه رو بود؛ به طوریکه حجم معاملات قراردادهای اختیار معامله در معاملات امروز با افزایش ۴۸۱ درصدی نسبت به روز گذشته مواجه بود.

در این روز ۱.۴ هزار قرارداد اختیار معامله به ارزش ۶۵۲ میلیون ریال منعقد شد. در این روز تعداد موقعیت‌های باز ۱۹ هزار و ۷۱۵ موقعیت تعهدی بود.

افزایش ۴۸۱ درصدی حجم معاملات اختیار معامله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها