عشقی نژاد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توسعه معاملات گواهی شمش طلا در بورس کالا و ترغیب سرمایه گذاران و مردم به سمت این معاملات، مزایای متعددی برای اقتصاد و بازار مالی کشور خواهد داشت چراکه علاوه بر هدایت نقدینگی به بازاری شفاف، قابل نظارت و امن، امکان استفاده بهینه از ذخایر طلا فراهم می شود و سیاست گذار نیز شرایط بهتری برای تعادل بخشی به بازار پیدا می کند.

جواد عشقی نژاد به کالاخبر گفت: با راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا، بازار مالی کشور توسعه می‌یابد و این توسعه می تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش رقابت و تحرک بیشتر در اقتصاد کمک کند.

به گفته او معاملات بورسی طلا به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک در مقابل نوسانات بازار و تغییرات قیمت طلا، دارایی خود را محافظت کنند.

عشقی نژاد اظهار کرد: معاملات شمش طلا در بورس می‌تواند امکان مشارکت در بازار را برای سرمایه‌گذاران خارجی هم فراهم کند و در نتیجه، جذب سرمایه خارجی و تسهیل در سرمایه‌گذاری بین‌المللی را تسهیل کند.

این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: با ایجاد این ابزار، یک بازار ثانویه برای خرید و فروش طلا ایجاد شده است که این امر موجب افزایش نوآوری، انعطاف‌پذیری در معاملات و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید می‌شود.

عشقی نژاد خاطرنشان کرد: توسعه بیشتر گواهی سپرده شمش طلا به کاهش هزینه‌های معاملاتی و بهبود نظام تسویه و وضع قوانین و مقررات مرتبط با معاملات طلا کمک می کند. همچنین کاهش هزینه‌ها و سهولت انجام معاملات و دسترسی همگانی به این بازار، باعث نزدیک شدن قیمت‌ها به ارزش ذاتی طلا می‌شود.

او یادآور شد: با وجود این ابزار، امکان استفاده بهینه از ذخایر طلا به عنوان یک منبع سرمایه‌گذاری و ابزار مالی فراهم می‌شود. در مجموع، ایجاد معاملات بورسی برای طلا باعث توسعه بازار مالی، افزایش شفافیت و اعتماد و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در زمینه طلا می شود.

عشقی نژاد توضیح داد: با هدایت نقدینگی به بازار متشکل برای معاملات شمش، می توان با رصد بازار و معاملات به یک برآوردی از تقاضای این کالا رسید که این امر موجب جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی و ایجاد بحران در بازار طلا می‌شود. همچنین مسئولان اقتصادی کشور می‌توانند با استفاده از این بازار تقاضای واقعی را برآورد کرده و به مقابله با سفته بازی در این بازار مهم بپردازند.

عشقی نژاد معتقد است: به دلیل شباهت سکه و شمش، بازار شمش رقیبی برای بازار سکه محسوب می‌شود. وجود رقابت بین بازارها باعث منطقی شدن قیمت‌ها شده و با گسترش بازار شمش و جذب تقاضای سرمایه‌گذاری بازار سکه به این بازار، عدم تقارن بین عرضه و تقاضا در بازار سکه با گذشت زمان محو می‌شود و به موجب آن حباب سکه که به دلیل تقاضای سفته بازی در بازار سکه ایجاد شده است به مرور کم می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها