سیمان

در دادوستدهای امروز بازار مالی یک میلیون و ۶۶۰ هزار گواهی سپرده کالایی و ۳۴ میلیون واحد صندوق کالایی دست به دست شد. در این روز بیشترین حجم معاملات به مثابه روز قبل برای گروه سیمانی‌ها بود.

به گزارش کالاخبر ، دردادوستدهای امروز بازار گواهی سپرده کالایی، یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۵۲۰ گواهی سپرده به ارزش ۹۴۰ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال دست به دست شد. در معاملات امروز بیشترین حجم معاملات به مثابه روز گذشته برای گروه سیمانی‌ها بود. بیشترین ارزش معاملات اما برای گروه شمش طلا بود. در این روز یک هزار و ۱۳۵ دفعه معامله صورت گرفت.

(به جز معاملات شمش طلا) در سمت حقیقی‌ها، ۳۰۶ خریدار و ۱۸۷ فروشنده و در سمت حقوقی‌ها، ۱۲ خریدار و ۲۴ فروشنده در بازار حضور داشتند.

رونق معاملات سیمانی‌ها با ابزار گواهی سپرده

مزایای گواهی سپرده کالایی

این اوراق برای تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سایر فعالان بازار دارای مزایای زیر است:

۱. مزایای گواهی سپرده کالایی برای تولیدکنندگان: تولیدکنندگان می‌توانند کالاهای خود را در انبارهای استاندارد و تحت نظارت بورس کالا، نگهداری کنند. با توجه به اینکه قیمت‌ها در بازار به صورت روزانه منتشر می‌شود، قیمت‌ها شفاف بوده و دارای ثبات هستند. تولیدکنندگان می‌توانند از این اوراق به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات استفاده کنند. نقدشوندگی در بازار برای کالاهای راکدِ تولیدشده، افزایش می‌یابد.

۲. مزایای گواهی سپرده کالایی برای مصرف‌کنندگان: کالاهایی که به انبارهای تحت نظارت بورس وارد می‌شوند باید دارای استانداردهای خاصی باشند که باعث بالا رفتن کیفیت کالاها برای خریداران شده‌است.خریدار کالای مورد نظر خود را با قیمت رقابتی خریداری می‌کند.

۳. مزایای گواهی سپرده کالایی برای فعالان بازارهای مالی: فعالان بازار می‌توانند از نوسانات قیمت کالاها در این بازار، برای کسب سود استفاده کنند. در خرید و فروش‌های پی‌درپی، نیازی به جابجایی و تحویل فیزیکی کالا نیست و تنها با خرید وفروش گواهی سپرده کالایی، معامله صورت می‌گیرد. قابلیت نقدشوندگی در این نوع معاملات بالاست.

بیشترین حجم معاملات صندوق‌های کالایی

در دادوستدهای امروز بازار صندوق‌های کالایی، ۳۴ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۸۳ واحد صندوق کالایی به ارزش یک هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال دست به دست شد. در این روز ۱۰ هزار و ۵۲ دفعه معامله صورت گرفت.

در سمت حقیقی‌ها، ۴ هزار و ۵۸۸ خریدار و یک هزار و ۷۷۴ فروشنده و در سمت حقوقی‌ها، ۲۴ خریدار و ۱۹ فروشنده در بازار حاضر بودند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در بازار صندوق‌های کالایی برای صندوق طلای عیار مفید (عیار) به میزان ۵ میلیون واحد صندوق کالایی به ارزش ۳۷۸ میلیارد ریال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها