نماینده مجلس

نمایندگان مجلس، آغاز عرضه املاک مازاد دولت در بورس کالا را آغاز یک رویه شفاف در حوزه مولدسازی دارایی ها عنوان کردند. به اعتقاد آن ها، بهره گیری از ظرفیت بورس کالا که همه اطلاعات و داده های آن به صورت شفاف و لحظه ای در دسترس عموم قرار دارد، بهترین شیوه برای واگذاری املاک دولت است.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص عرضه املاک مازاد دولت به کالاخبر گفت: در حوزه مولدسازی اموال دولت به روش های سنتی، شائبه هایی وجود داشت که ممکن بود روش عرضه به دور از چشم مردم اتفاق بیفتد اما عرضه در بورس کالا به این شائبه ها پایان می دهد و نگرانی ها را در این خصوص از بین می رود.

او شفافیت را مزیت اصلی بورس کالا عنوان کرد و گفت: بورس کالا با ایجاد یک فضای رقابتی و شرایط حضور برابر همه متقاضیان خرید، باعث می شود تا شائبه ای در فروش املاک دولت ایجاد نشود و همین موضوع به رشد شفافیت اقتصادی کمک می کند.

سعیدی اضافه کرد: در مزایده های سنتی همواره شاهد گلایه برخی متقاضیان بودیم که از نحوه اجرای مزایده گلایه داشتند یا حتی خیلی از افراد علاقه مند به خرید از وجود املاک دولتی بی اطلاع می مانند اما با اعلام سازمان خصوصی سازی عرضه ها در بورس کالا آغاز شده و این شیوه شفاف، مورد حمایت مجلس است.

بهترین شیوه برای عرضه انتخاب شد

همچنین نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد عرضه املاک مازاد دولت در بورس کالا گفت: مولد سازی یکی از ارکان و اصول ساختار بودجه بوده و امری ضروری است که بارها رهبر انقلاب بر اجرایی کردن این موضوع تاکید داشتند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی با بیان اینکه برخلاف تاکیداتی که در خصوص مولدسازی دارایی های دولت وجود داشت اما این دارایی ها مسکوت مانده بود و باید در این زمینه تصمیم گیری می شد، اظهار داشت: عرضه املاک مازاد دولت به تازگی در بورس کالا آغاز شده که می توان گفت این شیوه بهترین مدل عرضه است چراکه شفافیت در معاملات بورس کالا حرف اول را می زند.

وی مولدسازی دارایی‌های دولت را اقدامی مهم در راستای تحقق اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و گفت: شیوه عرضه اموال مازاد دولت در بورس کالا مورد تایید بوده و این روش بهترین نوع عرضه اموال مازاد دولت است زیرا شفافیت و در دسترس همگان بودن، مهمترین مولفه های این شیوه عرضه است و می تواند این اقدام دولت را زودتر به سرانجام برساند.

گفتنی است، به تازگی بورس کالا از پذیرش ۳۸ ملک دولتی که عرضه کننده آن سازمان خصوصی سازی است خبر داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها