گواهی سپرده سیمان

در دادوستدهای امروز بازار گواهی سپرده کالایی ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار گواهی سپرده کالایی و در بخش صندوق‌های کالایی نیز ۵۰ میلیون واحد صندوق کالایی دست به دست شد.

به گزارش کالاخبر ، در معاملات امروز بازار گواهی سپرده کالایی ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۸۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش یک هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال دست به دست شد. در این روز ۲ هزار و ۶۰ دفعه معامله صورت گرفت.

بیشترین حجم معاملات گواهی سپرده کالایی برای گروه سیمان و شیشه بود که به صورت ناپیوسته معامله می‌شوند.

همچنین در این روز در سمت حقیقی‌ها، ۶۸۶ خریدار و ۳۰۶ فروشنده و در سمت حقوقی‌ها، ۵۹ خریدار و ۷۲ فروشنده در بازار حضور داشتند.

خاصیت ویژه گواهی سپرده کالایی

گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده ی آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود. گواهی سپرده کالایی همانند سایر ابزارهای بازار سرمایه با اهداف خاص و بر اساس کاربردهای مشخصی طراحی و عرضه و موجب سهولت داد و ستد کالاها می‌شود.

در معاملات به صورت ناپیوسته(حراج تک قیمتی) گواهی سپرده کالایی فقط امکان خرید وجود دارد و پس از خرید، امکان فروش دوباره اوراق به صورت گواهی وجود ندارد. اما در معاملات به‌صورت پیوسته، امکان فروش دوباره اوراق گواهی خریداری شده وجود دارد و خریدار می‌تواند پس از خرید، دوباره این اوراق را بفروشد.

رونق سیمانی‌ها در بازار گواهی سپرده کالایی

در بخش صندوق‌های کالایی نیز ۵۰ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۷ هزار واحد صندوق به ارزش یک هزار و ۴۲۹ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال دست به دست شد. در این روز ۱۳ هزار و ۵۰۶ دفعه معامله صورت گرفت.

بیشترین حجم معاملات صندوق‌های کالایی برای صندوق س. پشتوانه طلا تابان تمدن (تابش) به میزان ۱۱ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۲۴ واحد صندوق است. صندوق س. طلای سرخ نوویرا (نهال) و صندوق س. پشتوانه طلای زرین آگاه (مثقال) از دیگر صندوق‌های پرحجم در معاملات امروز صندوق‌ها بود.

در دادوستدهای امروز صندوق‌ها نیز در سمت حقیقی‌ها، ۵ هزار و ۲۶۱ خریدار و ۲ هزار و ۲۵۷ فروشنده و در سمت حقوقی‌ها، ۳۵ خریدار و ۱۷ فروشنده در بازار حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها