• ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
  • کد خبر: 87473
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، نگرانی در مورد کاهش تقاضا در چین قیمت نفت را در روز سه‌شنبه پایین آورده است. تمرکز سرمایه‌گذاران بر اطلاعات تجاری این کشور به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیاست که قرار است امروز منتشر شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۲ درصد کاهش ۸۰ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۳۰ سنت در هر بشکه در روز گذشته به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی، افزایش قیمت داشتند.

اما در حال حاضر تمام توجه معطوف به بخش تقاضا مخصوصاً از سوی چین شده است.

آمار واردات و صادرات چین در ماه اکتبر امروز منتشر خواهد شد و اطلاعات مربوط به تورم قیمت مصرف کننده در روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند درگیری در خاورمیانه همچنان می‌تواند روند قیمت نفت را تغییر دهد. بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمالاً درگیری‌ها به طور موقت برای ورود کمک و خروج گروگان‌ها متوقف شود، اما تمام درخواست‌ها برای آتش بس کلی را علی رغم فشار بین‌المللی رد کرد.

عربستان در روز یکشنبه اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان ۲۰۲۳ ادامه می‌دهد. بدین ترتیب تولید این کشور در ماه دسامبر به حدود ۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

مسکو هم به دنبال بیانیه عربستان اعلام کرد کاهش تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای خود را در ماه دسامبر ادامه می‌دهد که صادرات نفت خام و محصولات نفتی این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.از طرف دیگر، شرکت نفت دولتی ونزوئلا در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی میادین نفتی برای اجاره تجهیزات و خدمات جهت احیای تولید نفت خود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها