• ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 87460
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۹۸۳ دلار و ۸۷ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر ،طلا همچنان روند کاهش قیمتی را که از روز جمعه آغاز کرده بود ادامه می‌دهد و از سطح ۲۰۰۰ دلار پایین‌تر آمده است که می‌توان آن را نتیجه گزارش بازار کار آمریکا دانست. افزایش نسبی سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا ارزش دلار را تا حدی بالا برده و یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا بوده است. به علاوه، فضای مثبت بازار سهام آمریکا قیمت این فلز گرانبها را به زیر سطح ۱۹۸۵ دلار رسانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۹۸۳ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با کاهش ۰.۴۰ درصدی به ۱۹۹۱ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

بالا رفتن احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع بالا رفتن ارزش دلار شده و می‌تواند تا حدی از طلا حمایت کند. اما از طرف دیگر خطر گسترش درگیری رژیم صهیونیستی و حماس مانع سقوط ارزش دلار می‌شود. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس در غزه را رد و اعلام کرد حملات خود علیه فلسطین را تشدید خواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۲۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۱ درصد کاهش ۹۲۹ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها