• ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 86686
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه در پی انتشار آمار اقتصادی ضعیف چین که انتظارات برای تمدید کاهش عرضه تولیدکنندگان بزرگ اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۹ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش یافت و به ۸۸ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۴۵ سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۴۰ سنت افزایش بسته شده بود.

انتظار می‌رود عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را در اکتبر هم ادامه دهد و به گفته الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، این کشور هفته جاری از توافق کاهش عرضه جدید اوپک پلاس رونمایی خواهد کرد.

روسیه پس از کاهش صادرات نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در اوت، اعلام کرده بود که صادرات خود را در سپتامبر، ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

تحلیلگران بانک ING در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: با توجه به انتظارات بازار، بعید است که این دو تولیدکننده از تمدید کاهش تولید خودداری کنند و در نتیجه، از ریسک فروش در بازار خودداری می‌کنند.

در این بین، عاملی که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، انتشار نظرسنجی بخش خصوصی چین بود که نشان داد فعالیت بخش خدمات، کندترین رشد را در هشت ماه گذشته داشته و تقاضای ضعیف، همچنان گریبانگیر دومین اقتصاد بزرگ جهان مانده است و تدابیر محرک مالی برای احیای قابل ملاحظه مصرف، ناموفق بوده اند.

تحلیلگران می‌گویند بازارها روی اقدامات اخیر چین برای تقویت اقتصاد خود و جبران کاهش پیش بینی شده عرضه نفت، حساب کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، در ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان است، هزینه خانوار در ژوئیه برای پنجمین ماه متوالی کاهش داشت و پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و این کاهش بزرگتر از افت ۲.۵ درصدی پیش بینی شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها