• ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 86588
نفت

قیمت نفت پس از انتشار آماری که برداشت بزرگ از ذخایر نفت در آمریکا را نشان داد و نگرانی از وقوع یک توفند در خلیج مکزیکو، در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد.

به گزارش کالاخبربهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۶ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد اکتبر روز پنج شنبه منقضی می‌شود و قرارداد نوامبر با ۳۲ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۷ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز سه‌شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا که در پی ضعیف شدن چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ‌های بهره روی داد، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش داشتند.

منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند: ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ اوت، حدود ۱۱.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی هفتگی رویترز، کاهش ۳.۳ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا را پیش بینی کرده بودند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت «فوجیتومی سکیوریتیز» در این باره اظهار کرد: کاهش بیش از حد انتظار سطح ذخایر نفت آمریکا، برای بازار نفت مثبت است زیرا تقاضای قوی را نشان می‌دهد.

همزمان، سرمایه گذاران به دلیل نگرانی‌ها پیرامون وقوع طوفان ایدالیا در اطراف خلیج مکزیکو در شرق پایگاه‌های اصلی تولید نفت و گاز طبیعی آمریکا، قراردادهای آتی را خریدند. به گفته تازاوا، نگرانی درباره طوفان ایدالیا، باعث خرید جدید شد.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، خلیج مکزیکو در حدود ۱۵ درصد از تولید نفت و حدود پنج درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا سهم دارد.

غول نفتی شورون، تعدادی از کارکنان خود را از منطقه خارج کرده است اما تولید در پایگاه‌هایی که در خلیج مکزیکو اداره می‌کند، ادامه دارد.

انتظار می‌رود عرضه نفت همچنان محدود بماند زیرا تحلیلگران انتظار دارند عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، کاهش تولید داوطلبانه خود را در اکتبر هم ادامه دهد. بر اساس این انتظارات، منابع پالایشی در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کردند که عربستان سعودی، قیمت‌های رسمی فروش نفت به آسیا را تحت قراردادهای بلندمدت در اکتبر به بالاترین میزان در سال میلادی جاری، افزایش خواهد داد.

با این حال، نگرانی نسبت به تقاضا برای سوخت و وضعیت اقتصاد کلان در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، رشد قیمت نفت را محدود نگه داشت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت «کپیتال اکونومیکس» اظهار کرد: هر چند اقتصاد چین پس از رشد منفی در ژوئن، تا حدودی در ژوئیه بهبود پیدا کرد اما تصویر بزرگ این است که شاخص‌های مختلف تولید اخیرا از رشد بازمانده اند و اقتصاد این کشور ممکن است سیر نزولی پیدا کند مگر این که به زودی، سیاست‌ها حمایتی تقویت شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها