• ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر: 86547
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، اقدامات جدید چین برای حمایت از اقتصاد قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا بالا برد. اما نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد سرعت رشد اقتصاد چین و همچنین سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا که می‌تواند تقاضا برای سوخت را پایین بیاورد، مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش نرخ بهره ناچیز بانک مرکزی چین در هفته گذشته دورنمای اقتصاد این کشور را برای سرمایه‌گذاران روشن نکرده است، اما اقدامات اخیر دولت چین می‌تواند امیدهایی ایجاد کند.

شاخص مدیران خرید بخش تولید کارخانه‌ای در چین در اواخر این هفته منتشر می‌شود و می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد شرایط دومین اقتصاد بزرگ دنیا به سرمایه‌گذاران دهد. این شاخص احتمالاً برای پنجمین ماه پیاپی در محدوده رکود قرار خواهد داشت.

اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد لزوم ادامه سیاست نرخ بهره جهت پایین آوردن تورم باعث شد نفت برنت و نفت آمریکا هر دو دومین هفته پیاپی کاهش قیمت را در روز جمعه تجربه کنند.

اما پایین آمدن ذخایر نفت دنیا و کاهش عرضه ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت را همچنان بالاتر از ۸۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است.

در آمریکا شرکت‌های نفتی تعداد چاه‌های فعال نفت خود را برای نهمین ماه پیاپی در ماه اوت کاهش داده‌اند.

به علاوه طوفان گرمسیری ایدالیا در دریای کارائیب احتمالاً تولید نفت و گاز آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها