• ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 86411
نفت

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نشانه‌های کندی تولید آمریکا، حدود یک درصد رشد کرد اما هر دو شاخص بازار جهانی برای نخستین بار در هشت هفته گذشته، با کاهش هفتگی روبرو شدند.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۶ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، در ۸۱ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات نفت برنت با ۶۸ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۸۴ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

پس از انتشار آماری که نشان داد تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا، برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است، هر دو شاخص به سطح بالاتری صعود کردند. کندی رشد تولید نفت آمریکا می‌تواند کمبود عرضه تا پایان امسال را تشدید کند.

این نگرانی‌ها بر اثر محدودیت عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس برانگیخته شد که کمک کرد قیمت نفت از ژوئن، به مدت ۷ هفته متوالی، صعود کند. نفت برنت در ۷ هفته منتهی به ۱۱ اوت، حدود ۱۸ درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۲۰ درصد رشد کرد. با این حال، قیمت نفت هفته گذشته، در پی وخامت بحران املاک در چین که به نگرانی‌ها نسبت به کندی روند احیای اقتصاد این کشور در دوران پساکرونا افزود و ریسک پذیری سرمایه گذاران در بازارها را تضعیف کرد، حدود دو درصد کاهش یافت.

راب هاورث، مدیر ارشد اوراق بهادار در بانک «مدیریت دارایی آمریکا» گفت: نگرانی سرمایه گذاران بین کندی رشد اقتصاد جهانی و کمبود عرضه جهانی نفت، متمرکز شده است. قیمتها احتمالا فعلا در بازه محدودی می‌مانند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین این نگرانی وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا هنوز روند افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم را تمام نکرده است. هزینه‌های استقراض بالاتر، روی رشد اقتصادی تاثیر گذاشته و تقاضای کلی برای نفت را کمتر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها