• ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر: 86388
نفت

تحلیلگر آمریکایی پیش‌بینی کرد قیمت نفت در یک روند صعودی، به سوی مرز ۹۰ دلار پیش می‌رود.

به گزارش کالاخبر ، باب مک نالی، رئیس شرکت تحقیقاتی "راپیدان انرژی" به شبکه سی ان بی سی گفت: بازار نفت در یک مسیر افزایشی پیش می‌رود و به سوی محدوده ۹۰ دلار در هر بشکه حرکت می‌کند. وی در ادامه افزود: صعود نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه، کاملا ممکن است. قیمت نفت از دیوار تردید و بدبینی صعود می‌کند.

مک‌نالی اظهار کرد: معامله‌گران تاکنون به عدم کاهش قابل توجه عرضه روسیه متمرکز بودند. بازار همچنین در یک میدان مین کلان حرکت می‌کند. دلایل خوبی برای بدبینی وجود دارد اما عوامل بنیادین، عوامل بنیادین هستند. اوپک پلاس در نیمه دوم سال، کمبود عرضه عظیمی در بازار نفت به بار می‌آورد.

این تحلیلگر آمریکایی گفت: بعید است سعودی‌ها در قیمت ۹۰ تا ۹۲ دلار نفت، روند کاهش تولید نفت خود را معکوس کنند. این کشور پیش از این که بخواهد به کاهش داوطلبانه تولید خود پایان دهد، احتمالا به دنبال اطمینان از این خواهد بود که کمبود عرضه‌ای که ایجاد می‌کند، پیش چشم ما محقق می‌شود.

به گفته مک‌نالی، اگر قیمت بنزین دوباره به چهار دلار در هر گالن صعود کند، دولت آمریکا هیچ گزینه خوبی برای پایین آوردن قیمت بنزین ندارد و ممکن است دوباره از ذخایر نفت استراتژیک، نفت آزاد شود اما پس از برداشت‌های عظیمی که سال گذشته انجام شد، این گزینه خوبی نیست.

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر مایوس کننده شدن روند احیای اقتصادی چین و همزمان رشد قیمت دلار آمریکا، کاهشی شد. بهای نفت برنت با ۷۳ سنت کاهش، به ۸۵ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۱ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران ساکسو بانک در تحلیلی گفتند: ریسک‌های نزولی تا زمانی که اوپک پلاس، محدودیت عرضه خود را در سطح فعلی حفظ کند، به قوت خود باقی می‌ماند به خصوص با در نظر گرفتن پیش بینی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی که هفته گذشته اعلام کرد تقاضا برای نفت در ژوئن، به رکورد بالایی صعود کرد و ممکن است رشد بیشتری هم پیدا کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت نفت تحت تاثیر عوامل بنیادین، به مدت هفت هفته متوالی، رشد کرده است و با ادامه محدود شدن عرضه، خوش بینی زیادی در بازار نفت وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها