• ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 86244
طلا+دلار

قیمت طلا امروز (دوشنبه) پس از کند شدن رشد شغلی آمریکا و کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه از بالاترین سطح اخیر به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید، در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای آزمون تورم این هفته آماده کردند که می‌تواند بر مسیر سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۹ درصد کاهش به ۱۹۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۹۳۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

پس از اینکه گزارش اشتغال وزارت کار در روز جمعه نشان داد اقتصاد در ماه جولای کمتر از آنچه انتظار می‌رفت، شغل ایجاد کرد، شاخص دلار کاهش یافت و بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله از بالاترین سطح نوامبر کاهش یافت. شواهد جدید مبنی بر سرد شدن بازار کار، به این مورد افزوده شد که افزایش اخیر نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند آخرین چرخه انقباض فعلی آن باشد.

داده‌های مربوط به قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات متحده که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، برای ارزیابی این که آیا برای مهار تورم به افزایش نرخ‌های بیشتر نیاز است یا خیر، تمرکز خواهد کرد. طلای بدون بازده اغلب به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در برابر تورم است اما با افزایش نرخ‌ها درخشش خود را از دست می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند: در حالی که کاهش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه پایین‌تر و داده‌های شغلی تا حدی آرامش را برای طلا فراهم کرده، ممکن است لازم باشد تضعیف قابل توجهی در دلار آمریکا انجام شود تا فلز زرد جذاب شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۵۴ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۲۶ دلار و ۵ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۲۶۳ دلار و ۲۶ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها