• ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 86115
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۶۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران موضع محتاطانه‌ای در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره گرفته‌اند تغییر چندانی نداشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۶۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

در شرایطی که بازارها منتظر توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند، این احتمال وجود دارد که این بانک یک بار دیگر در ماه‌های سپتامبر یا نوامبر نرخ بهره را بالا ببرد.

اکثر تاجران انتظار دارند نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ باشد، اما برخی هم احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد هم در ماه نوامبر بالا ببرد.

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.اما با توجه به اینکه در مرحله نهایی چرخه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو قرار داریم دورنمای طلا مثبت است.

شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا رو به افزایش است که می‌تواند خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کند.

تاجران همچنین منتظر گزارش رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا ۱.۸ درصد در فصل بهار رشد کرده باشد، در حالی که این رقم در سه ماهه اول برابر با ۲ درصد بود.

شاخص هزینه‌کرده مصرف شخصی در آمریکا در ماه ژوئن هم در روز جمعه منتشر خواهد شد. فدرال رزرو از این شاخص برای محاسبه تورم استفاده می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۷۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۱ درصد کاهش، ۹۷۰ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها