• ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 85810
طلا

بانک مرکزی چین ذخایر طلا را برای هشتمین ماه افزایش داد.

به گزارش کالاخبر ،چین برای هشتمین ماه متوالی با توجه به ریسک‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی به ذخایر طلای خود اضافه کرد و همچنین تمایل به دور شدن از دلار آمریکا باعث خرید شد.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز جمعه (۷ ژوئیه)، ذخایر شمش بانک چین در ماه گذشته ۶۸۰ هزار اونس تروا افزایش یافت و این معادل ۲۳ تن است. مجموع ذخایر در حال حاضر به ۲۳۳۰ تن رسیده است که حدود ۱۸۳ تن در دوره خرید از نوامبر اضافه شده است.

چین به دلیل تمایلش برای از بین بردن تسلط دلار آمریکا در بازار جهانی خریدار مشتاق طلاست. این کشور همچنین با بهبودی ناامیدکننده از بیماری همه‌گیر و روابط بسیار تیره با ایالات‌متحده مقابله می‌کند.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان سال گذشته با افزایش نرخ تورم و تشدید سیاست‌های پولی، رکورد خرید طلا را ثبت کردند که تقریباً یک چهارم تقاضای جهانی را تشکیل می‌داد. بر اساس نظرسنجی شورای جهانی طلا که در ماه مه منتشر شد، در حالی که خریدها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافت، حدود ۲۴ درصد از مقامات پولی قصد دارند در ۱۲ ماه آینده دارایی خود را افزایش دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، داده‌ها نشان می‌دهد که ذخایر ارز خارجی چین در پایان ژوئن به ۳.۱۹۳ تریلیون دلار افزایش یافته است که ۱۶.۵ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها