• ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر: 85647
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به بی‌ثباتی سیاسی در روسیه و احتمال اختلال عرضه این کشور و همچنین امیدواری به بهبود تقاضا برای سوخت در طول سفرهای تابستانی در آمریکا، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۳۷ سنت افزایش، به ۷۴ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش و وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۳ درصد افزایش بسته شده بود.

پس از این که نیروهای نظامی واگنر تحت یک توافق که پیشروی سریع آنها به سوی پایتخت را متوقف کرد، از شهر جنوبی روستوف خارج شدند، روز شنبه از وقوع درگیری میان مسکو و این گروه نظامی جلوگیری شد.

تحلیلگران گروه ANZ در این باره نوشتند: در پی تحولات آخر هفته گذشته، رضایت معامله‌گران از ادامه نفوذ نفت روسیه به بازارهای بین‌المللی را دیگر نمی‌توان به همان اندازه فرض کرد. در بحبوحه ریسک ناآرامی بیشتر، این وضعیت احتمالا باعث ایجاد پریمیوم ریسک در قیمت نفت می‌شود.

این چالش پرسش‌هایی را درباره تسلط پوتین بر قدرت و نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال اختلال عرضه نفت روسیه برانگیخت.

پس از وعده عربستان سعودی برای کاهش تولید از ماه ژوئیه، عرضه کمتر مورد توجه سرمایه گذاران بوده است. تحلیلگران موسسه "بی ام آی ریسرچ" در یادداشتی نوشتند: کاهش یک میلیون بشکه‌ در روز که به صورت یک‌جانبه توسط عربستان سعودی اعلام شد و قرار است در ژوئیه اجرایی شود، همراه با تقاضای فصلی قوی‌تر، می‌تواند به محدود شدن بیشتر عرضه فیزیکی نفت در سه ماهه سوم کمک کند. با این حال، این تحلیلگران هشدار دادند که احساسات شکننده بازار، احتمالا هر گونه افزایش قیمت را محدود خواهد کرد.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل نگرانی از این که افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ممکن است تقاضا برای سوخت را کاهش دهد و همچنین ناامیدی سرمایه گذاران از بهبود اقتصادی چین، حدود ۳.۶ درصد کاهش یافت.

معامله‌گران همچنین به دنبال نشانه‌هایی از افزایش تقاضا برای سوخت‌های حمل‌ و نقل مانند بنزین در آمریکا پیش از فصل اوج رانندگی تابستانی هستند

تحلیلگران ANZ افزودند: انجمن خودروی آمریکا تخمین می‌زند که ۴۳ میلیون راننده در تعطیلات آخر هفته روز استقلال، ۵۰ مایل یا بیشتر از خانه‌های خود رانندگی خواهند کرد که چهار درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی نوشتند: که تقاضای جهانی برای بنزین، با تقاضای قوی در آمریکا، بر مبنای سال به سال، به میزان ۳۶۵ هزار بشکه در روز رشد کرد.

نظرسنجی رویترز از پنج تحلیلگر نشان داد که ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، کاهش یافته است. آمار ذخایر نفت و سوخت آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز بعد از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها