• ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
  • کد خبر: 84813
فلزات

بر اساس آخرین گزارش چشم انداز بازار کومودیتی های بانک جهانی، پیش بینی می شود قیمت فلزات در سال ۲۰۲۳ تا ۸ درصد و در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳ درصد کاهش یابد.

به گزارش کالاخبر ، به نقل از فولاد ایران، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، شاخص قیمت فلزات و مواد معدنی این بانک ۱۰ درصد افزایش یافت که ناشی از خوش بینی ها در مورد بازار چین و بهبود چشم انداز رشد جهانی است. قیمت تمام فلزات به ویژه سنگ آهن و قلع در سه ماهه نخست بالاتر بوده است.

با این حال، این خوش بینی ها کاهش یافت و بیشتر قیمت ها نسبت به اوج ماه ژانویه خود در پایان سه ماهه اول سال کاهش یافت و تنها سنگ آهن به دلیل تقاضای شدید بخش فولاد چین دوام آورد. حال انتظار می رود قیمت انواع فلزات که در اوایل سال اندکی افزایش یافت، تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد که در درجه اول به دلیل تقاضای ضعیف جهانی و افزایش عرضه‌ است.

انتظار می رود با رفع تنگناهای موقت و بهبود تولید، قیمت آلومینیوم تا ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد. پیش بینی می شود که قیمت مس در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۴ درصد کاهش یابد و با بهبود عرضه، در سال ۲۰۲۴ به میزان ۶ درصد کاهش یابد. همچنین پیش بینی می شود قیمت نیکل در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ درصد کاهش یابد. با کاهش قیمت انرژی و راه اندازی مجدد اکثر کارخانه های اروپایی، پیش بینی می شود قیمت روی در سال جاری ۲۰ درصد کاهش یابد و قیمت زغال سنگ نیز در سال ۲۰۲۳ تا ۴۲ درصد کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها