تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی معدن جلال آباد بود که با ثبت تقاضای ۱۱۰ هزار تنی خریداران خارجی، این محصول با قیمتی واقعی و رقابتی برای صادرات به بازارهای جهانی مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مسوولان عالی رتبه کشور بارها از ذخایر غنی معدنی کشور به عنوان جایگزینی برای نفت و خروج از اقتصاد تک محصولی نام برده اند. در این بین صادرات محصولات با قیمتی واقعی، تاثیر گذاری بر قیمت های منطقه ای و بین المللی و همچنین ارز آوری بیشتر، از اهداف اقتصادی هر کشوری به شمار می رود که به اعتقاد کارشناسان، مکانیسم شفاف و رقابتی بورس کالای ایران پس از صادرات موفق قیر و تبدیل شدن ایران به یکی از مراجع معتبر قیمت گذاری در منطقه، این بار صادرات مطلوب سنگ آهن دانه بندی را در دستور کار قرار داده است. در این بین عرضه مستمر سنگ آهن از سوی تولیدکنندگانی همچون گل گهر ۲و۴، سنگان، میشدوان و جلال آباد و سورک در بورس کالای ایران باعث شده تا این محصول در اکثر مواقع با رقابت از سوی صادرکنندگان و خریداران خارجی روبه رو شود. در همین راستا امروز نیز ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن جلال آباد با قیمت ۱۹ دلار روی تابلوی بورس کالا رفت که این محصول در رقابت خریداران با به قیمت ۲۸ دلار و دو سنت در هر تن معامله شد.

همچنین هفت هزار تن قیر ۶۰۷۰ و ۵۰ تن عایق رطوبتی نیز از طریق تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش به بازارهای جهانی صادر شد.

نگاهی به معاملات داخلی بورس کالا

براساس این گزارش، امروز شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز ۳۵ هزار و ۸۷ تن ورق گرم c را به قیمت ۱۴ هزار و ۳۵۰ ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد معامله قرار داد. این شرکت همچنین، ۳۳ هزار و ۶۸۰ تن ورق گرم B را به قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ ریال به فروش رساند. دیگر معاملات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این روز شامل ۵۵۰ تن ورق گالوانیزه، ۸۳۴۰ تن ورق سرد B و ۲۸۶۷ تن ورق قلع اندود بود.

شایان ذکر است، دو هزار تن شمش هزارپوندی ۹۹.۷۵ شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و ۱۱۰ تن سبد میلگرد A۳-۱۴-۲۸ شرکت فولاد خراسان در تالار محصولات صنعتی و معدنی دادوستد شد.

این گزارش همچنین حاکی است، ۱۰ هزار و ۱۹۱ تن انواع قیر، ۸۲۱۳ تن انواع مواد پلیمری و ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله یک هزار تن شکرسفید کارخانه قند جوین است. در پایان گفتنی است امروز در مجموع بیش از ۱۷۶ هزار تن انواع کالا با ارزش حدود ۱۹۵۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها