بازار قیر با وجود قرار داشتن در فصل سرما روند آرامی را طی می کند به طوریکه امروز اکثر محموله های قیر عرضه شده در بورس کالای ایران با تقاضای معادل عرضه و یا کمتر از عرضه روبه رو شدند.

رضا حاتمی، کارشناس بازار قیر با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: بازار قیر سال گذشته شرایط بهتری داشت، اما امسال با توجه به اینکه بدهی پیمانکاران هنوز پرداخت نشده و طرح های عمرانی نیز در رکود به سر می برد، معاملات قیر رونق کمتری دارد.

به این ترتیب امروز قیر ۶۰۷۰ پاسارگاد تهران که به میزان ۱۰۰۰ تن عرضه شده بود، ۹۹۹ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۸۴۷ تومان معامله شد. همچنین قیر ۶۰۷۰ نفت جی نیز به میزان ۲ هزارتن عرضه و ۱۱۴۸ تن تقاضا داشت، این کالا نیز با قیمت پایه ۸۱۷ تومان توسط مصرف کنندگان خریداری شد. قیر ۶۰۷۰ نفت پاسارگاد شیراز نیز به میزان ۵۰۰ تن عرضه و ۲۶۵ تن تقاضا داشت و با قیمت ۸۲۹ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) پالایش نفت تبریز نیز امروز به میزان ۱۰ هزارتن عرضه شد و به میزان ۲۳ هزار تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۶۷۸ تومان بود و تنها ۲ هزار و ۶۷۰ تن از این کالا با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته حاتمی، در سال های گذشته با توجه به رونق بازار قیر در فصل پاییز و زمستان برای خرید وکیوم باتوم رقابت انجام می شد، ولی در حال حاضر بازار با آرامش روبه رو است.

در این روز گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز که با حجم ۵۰۰ تن عرضه شده بود که ۶۴۰ تن تقاضا داشت؛ قیمت پایه این کال ۳۰۵ تومان بود که با اندکی رقابت از سوی معامله گران خریداری شد به طوریکه بیشترین نرخ ثبت شده برای خرید گوگرد گرانوله تبریز ۳۰۶ تومان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها