• ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
  • کد خبر: 458

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شد تا برای چهارمین هفته متوالی روندی نزولی را تجربه کرده باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در روزهای اخیر داشته است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات دیروز جمعه با 0/2 درصد کاهش به کمتر از 1083 دلار رسید، این در شرایطی است که بهای طلا روز پنج شنبه اخیر برای لحظاتی به کمتر از 1074 دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا و افزایش خرید دلار و اوراق قرضه شود.
قیمت طلا از ابتدای نوامبر تاکنون بیش از 5 درصد کاهش داشته است. انتشار آمارهای مثبت مربوط به وضعیت بازار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری آمریکا تاثیر زیادی بر روند نزولی قیمت طلا داشته است.
از سویی تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1080 دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال افت بیشتر قیمت طلا تا 1050 دلار وجود دارد.
بر این اساس قیمت طلا نسبت به اواسط اکتبر که به مرز 1190 دلار رسیده بود، بیش از 10 درصد کاهش داشته که انتشار آمارهای مربوط به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا بر کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته بی تاثیر نبوده است.
اکثر مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر حمایت کرده اند، این در شرایطی است که تحلیل تکنیکال نشان می دهد سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1090 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا تا 1100 دلار وجود خواهد داشت.
منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها