• ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
  • کد خبر: 38694
دلار

شاخص دلار امروز نیز دست به پیشروی در برابر رقبایش زد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در جریان معاملات آخر هفته، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در موقعیت نزولی قرار گرفتند و دلار به جلو رانده شد. بخش بزرگی از اروپا در نتیجه گسترش شیوع کرونا به حال تعطیلی درآمده که وضعیت در ایتالیا، هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و اسپانیا، پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا از همه وخیم‌تر است. در شرایطی که  شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۳۶ نفر افزایش یافته است، برخی از کارشناسان معتقدند باید شاهد کاهش بیشتر نرخ بهره در این کشور باشیم. پیش‌تر فدرال رزرو نرخ بهره را در اقدامی کم سابقه با ۰.۵ درصد کاهش به محدوده یک تا ۱.۲۵ درصدی کاهش داده بود. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی اعلام کرد تمام پروازهای مسافری از اروپا به مدت ۳۰ روز حق ورود به آمریکا را ندارند. البته انگلیس فعلا از این تصمیم مستثنی شده است. پیش تر نیز مقامات آمریکایی، اروپا را کانون جدید شیوع کرونا در جهان معرفی کرده بودند. با توجه به این تصمیم انتظار می رود ضربه سنگینی به ایرلاین‌ها و صنعت گردشگری جهان وارد شود. 

ترامپ همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام حالت فوق العاده در آمریکا به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد که دولت اقدامات لازم را برای محافظت از بازارهای مالی و اقتصاد این کشور انجام خواهد داد.

کینکی کروزبی، استراتژیست بازار ارز در پرودنشال فایننشیال گفت: بازارها کاملا روی تحولات ویروس کرونا متمرکز شده اند و منحنی رشد مبتلایان آن ها را نیز به مانند دولتمردان نگران کرده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۱.۰۸ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۸.۵۱۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۱۳ دلار اعلام شد. 

اکنون بسیاری از کشورهای آسیایی در حال بررسی گزینه های موجود برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند. بر طبق برخی گزارشات، به دنبال رشد منفی هفت درصدی اقتصاد ژاپن در سه ماهه پایانی سال قبل، اکنون دولت و بانک مرکزی این کشور در حال رایزنی با یکدیگر برای اتخاذ سیاست های محرک بیشتر هستند. نخست وزیر استرالیا نیز از آماده شدن یک بسته جدید برای تقویت رشد اقتصادی خبر داده است. 

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ریزش  ۲.۵۵ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۲۷۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۷۷ درصد پایین رفت اما با باقی ماندن در کانال ۱.۱۱ به ۱.۱۱۱۲ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۸۰۲ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۴۱۵۱ دلار سنگاپور مبادله شد.

انتظار می‌رود به تدریج روند بازگشایی شعبات شرکت‌های بزرگ خارجی در چین از ابتدای ماه‌ آینده میلادی آغاز شود. با وجود متوقف ماندن بسیاری از پروازها به چین، شرکتهای خارجی در حال برنامه ریزی از سرگیری تولید خود هستند. برخی از مراکز مهم مناطق درگیر در شانگهای و ووهان بازگشایی شده اند و قسمتی از کارکنان نیز در حال بازگشت به کار هستند. 

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۱.۷۸ درصد افزایش به ۱۰۷.۶۸۸۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۶۱۷ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۰۷۶ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها