بورس جهانی

فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که نشست فدرال رزرو آمریکا، انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای و آمارهای تولید ناخالص داخلی منطقه یورو از مهمترین رویدادهای مهم اقتصادی هفته جاری به شمار می رود.

به گزارش «کالاخبر»؛ شاید به جرات بتوان گفت که مهمترین رویداد اقتصادی هفته جاری برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا است. احتمال می رود که مقام های بانک مرکزی آمریکا در این نشست برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته نرخ بهره را کاهش دهند.

گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش خواهد داد. فدرال رزرو طی ماه های اخیر زیر فشار انتقادات شدید ترامپ به خاطر بالا نگه داشتن نرخ بهره قرار داشته است.

دومین رویداد مهم هفته جاری نشست های بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن خواهد بود. پیش بینی می شود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. این نشست روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. این نشست در شرایط حساسی برگزار می شود چرا که لندن برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می شود. بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس قول داده است تا به هر قیمتی این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

نشست بانک مرکزی ژاپن نیز سه شنبه برگزار می شود و انتظار می رود نرخ بهره این کشور نیز بدون تغییر بماند.

سومین رویداد مهم هفته، مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین است که قرار است از سه شنبه از سرگرفته شود. مقام های ارشد تجاری آمریکا به شانگهای چین سفر می کنند تا دور تازه ای از مذاکرات تجاری با طرف های چینی برگزار شود. دور قبلی مذاکرات دو طرف در ماه می با شکست روبرو شده است.

چهارمین رویداد مهم ، انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای خواهد بود که قرار است جمعه منتشر شود. پیش بینی ها نشان می دهد اقتصاد آمریکا طی ماه جولای ۱۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است این رقم در ماه ژوئن به ۲۲۴ هزار فرصت شغلی رسیده بود.

پنجمین رویداد نیز انتشار آمارهای درآمد ۱۷۰ شرکت بزرگ آمریکایی است. اپل جنرال الکتریک و اسپوتیفای از جمله شرکت هایی هستند که گزارش های مالی خود را منتشر می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها