مس

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۱۸، حدود ۲۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۰ هزار تن بود.

از این میزان، ۱۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۰۰ تن «اروپا» و یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۱۲ ماهه سال گذشته میلادی، ۲۳ میلیون و ۸۷۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۳ میلیون و ۵۲۴ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۵ درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی (۲۳ میلیون و ۸۶۶ هزار تن)، حاکی از کاهش ۳ دهم درصدی است.

کاهش قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که طی ماه گذشته با افزایش مواجه شده بود، اکنون مقداری کاهش یافته است. به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۵۰۰ دلار بر تن در ماه مارس به حدود ۶۳۹۰ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها