10.jpg

قیمت جهانی طلا که در ۳ روز گذشته با کاهش متوالی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر با افزایش همراه شده و به بیش از ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسیده است.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در ۳ روز گذشته تحت تاثیر برقراری ثبات نسبی در بازارهای بین المللی سهام با کاهش روبرو شده بود. قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به بیش از ۱۲۶۰ دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد در یک سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز چهارشنبه با ۰.۵ درصد افزایش به بیش از ۱۲۰۸ دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته تا ۱۱۹۵ دلار در هر اونس کاهش یافته بود.

قیمت طلا در ۳ روز گذشته بیش از ۳.۷ درصد کاهش یافته بود. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که هنوز احتمال اصلاح بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

یکی از تحلیلگران ارشد بانک فرانسوی سوسایت جنرال تاکید کرد: به نظر می رسد عملکرد خوب قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ناپایدار خواهد بود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا در تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده با احتیاط بیشتری عمل کند که البته این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود به سرمایه گذاران بین المللی نسبت به خرید طلا در شرایط کنونی هشدار داده و پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا ۳ ماه آینده به کمتر از ۱۱۰۰ دلار خواهد رسید.

اوضاع بازار سهام نیز پس از افت شدید هفته گذشته تاحدی آرام شده، به طوری که شاخص سهام آسیا امروز پس از دو روز افزایش متوالی با ثبات نسبی روبرو شده است.

از سویی ارزش دلار آمریکا نیز که هفته گذشته در برابر ین و یورو با افت شدیدی روبرو شده بود، بار دیگر افزایش یافت. قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی با رشد ۱۳.۱ درصدی روبرو شده که بهترین عملکرد قیمتی را در بین سایر دارایی ها در سال ۲۰۱۶ داشته است.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند. این گزارش می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را مشخص کند.

منبع: رویترز

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها