وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز روز گذشته با رقابت محدود خریداران روبه رو شد، به طوری که عرضه ۱۰ هزارتنی این کالا ۱۰ هزار و ۶۷۰ تن تقاضا داشت و قیمت پایه ۷۷۳ تومانی آن در بالاترین قیمت به ۷۸۳ تومان رسید.

کارشناس فرآورده های نفتی کارگزاری مهر آفرین با اشاره به اینکه بازار قیر با کاهش نسبی تقاضا در این روزها روبه رو شده است به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: عدم نقدینگی در بازار قیر سبب شده تا تقاضا برای خرید وکیوم باتوم کاهش یابد.

سامان منتظری افزود: در همین حال روز گذشته وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس و وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان با نرخ پایه معامله شد، به طوری که عرضه ۵ هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس به همین میزان تقاضا داشت و با قیمت پایه ۸۱۱ تومان عرضه و معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان نیز در این روز ۱۲ هزارتن وکیوم باتوم عرضه داشت که معامله گران به همین میزان تقاضا برای خرید این کالا ثبت کردند، قیمت پایه وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان ۷۷۳ تومان بود که با همین قیمت نیز توسط کارگزاران خریداری شد.

به گفته کارشناس فرآورده های نفتی کارگزاری مهر آفرین، هفته گذشته رقابت برای خرید وکیوم باتوم ۷ تا ۸ درصد بود، اما در هفته جاری رقابت بسیار محدود شد، به طوری که میانگین قیمت برای وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز ۷۷۴ تومان و بیشترین قیمت هم ۷۸۳ تومان بود، به نظر می رسد بازار قیر هم به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش حجم مبادلات همراه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها