تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در سال ۲۰۱۶ میلادی تا حد زیادی تحت تاثیر نوسانات قیمت جهانی نفت خام قرار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای بین المللی که از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده، تاثیر منفی زیادی بر قیمت سایر کالاهای راهبردی به خصوص طلا در سال آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که در صورت ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های آینده، کاهش قیمت طلا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار در هر اونس دور از انتظار نخواهد بود.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته تا برای سومین سال متوالی روندی نزولی را دنبال کند. این مساله از سال ۱۹۹۸ میلادی بی سابقه بوده است.

تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار در ده سال گذشته نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو در سه ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی نیز بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله می تواند تاثیر بیشتری بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای بر قیمت جهانی طلا باشد.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها